رشد فروش ۵۷درصدی شرکت ملی سرب و روی ایران

به گزارش آرتین پولاد: درآمد‌های عملیاتی شرکت با رشد ۸۱ درصدی همراه بوده و به ۲.۸۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

شرکت ملی سرب و روی ایران در سال گذشته و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۲۸۴ میلیارد و ۵۴۲ میلیون ریالی شده این سود معادل ۸۸۴ ریال به ازای هر سهم بوده و ۲ درصد کاهش را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

درآمد‌های عملیاتی شرکت با رشد ۸۱ درصدی همراه بوده و به ۲.۸۰۰ میلیارد ریال رسیده است.
با این حال، همانگونه که در سطور فوق نیز بیان شد سود خالص شرکت نسبت به گذشته کاهشی بوده است. علت این موضوع کاهش حاشیه سود عملیاتی شرکت بوده و در حالی که حاشیه سود عملیاتی شرکت در سال ۹۷ به بیش از ۲۳ درصد رسیده بود، این نسبت درآمدزایی و سود سازی در سال ۹۸ به حدود ۱۳ درصد رسیده است.
رشد هزینه‌های تامین مواد اولیه را می‌توان علت اصلی کاهش سودعملیاتی و نسبت حاشیه سود عملیاتی عنوان کرد.
در سال گذشته این شرکت موفق به فروش بیش از ۱۰ هزار تن شمش روی و سرب شده که نسبت به سال قبل از آن رشد ۵۷ درصدی را نشان می‌دهد.
این شرکت مقادیر فروش سال جاری را معادل ۱۵.۴۰۰ تن پیش بینی کرده موجودی کالای ساخته شده پایان سال گذشته شامل ۳.۰۰۰ تن شمش روی و سرب است. نرخ فروش سرب در سال گذشته ۱.۹۹۲ دلار و برای محصول روی معادل ۲.۲۸۳ دلار بوده است.
همچنین مواد اولیه مصرفی اصلی شرکت شامل کنسانتره سرب ۵۰ درصد، خاک پرعیار روی ۲۷ درصد و همچنین خاک متوسط عیار ۲۰ درصد و همچنین کیک لیچ دریافتی از شرکت کالسیمین با عیار ۵ درصد است.
این شرکت در بخش سایر درآمد‌ها نیز مبلغ ۶۳ میلیارد ریال سود تسعیر ارز شناسایی کرده است.