رشد ۱۰۱ درصدی تولید مس کمپانی بی اچ پی

به گزارش آرتین پولاد: تولید مس کمپانی بی اچ پی در پی افزایش قیمت‌ها، در سه‌ماهه منتهی به ماه مارس نسبت به دوره مشابه سال قبل بیش از دو برابر رشد داشت.

این کمپانی در گزارش تولید خود که در ماه آوریل منتشر کرد، اعلام کرد: کل تولید مس در بازه ماه ژانویه تا مارس که معادل ۴۵۷‌هزار تن بود به میزان ۱۰۱‌درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش یافته است. این امر عمدتاً ناشی از عملکرد قوی معدن «اسکوندیدا» در شیلی بوده است. تولید سه‌ماهه این کمپانی نسبت به سه‌ماهه قبل نیز ۶درصد افزایش پیدا کرد. همچنین، کل تولید مس طی دوره نه‌ماه منتهی به ماه مارس ۲۰۱۸ با ۳۷‌درصد رشد به ۱/۲۹میلیون تن رسید.
این عملکرد قوی متأثر از پروژه توسعه‌ای Los Colloados در «اسکوندیدا» و بهره‌وری بالاتر در معدن «پامپا نورت» (PampaNorte) بوده است. «اندرو مکینزلی»، مدیر اجرایی کمپانی بی اچ پی در این گزارش گفت: رشد مذکور به‌خوبی توانست کاهش تولیدِ ناشی از طولانی شدن راه‌اندازی معدن «المپیک دم» (Olympic Dam) را جبران کند.
تولید مس معدن «اسکوندیدا» در بازه ماه ژانویه تا ماه مارس حدود ۳۱۴‌هزار تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد ۲۳۲‌درصدی داشته، ولی نسبت به سه‌ماه پیش از آن ثابت بوده است. تولید نه‌ماه منتهی به ماه مارس با ۶۴‌درصد افزایش به ۸۹۷‌هزار تن رسید که این رشد تولید ناشی از شروع عملیات پروژه Los Colorados از سپتامبر سال گذشته بوده است.
کمپانی بی اچ پی کل تولید مس هدف‌گذاری شده خود برای سال مالی منتهی به ۳۰ ژوئن را از بازه ۱/۶۵۵ تا ۱/۷۹۰میلیون تن در گزارش قبلی به ۱/۷ تا ۱/۷۵۸میلیون تن محدود کرد. برای معدن «اسکوندیدا» نیز مقدار هدف‌گذاری شده با رشد ۵۰هزار تنی از بازه ۱/۱۳ تا ۱/۲۳میلیون تنِ گزارش قبلی به ۱/۱۸ تا ۱/۲۳میلیون تن محدود شد.
طی بازه ماه‌های ژانویه تا مارس، کل تولید سایر عملیات مس کمپانی بی اچ پی شامل معادن «المپیک دم»، «پامپا نورت» و «آنتامینا» (Antamina)، با هشت‌درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل و نیز ۲۵درصد رشد نسبت به سه‌ماه پیش از آن به ۱۴۳‌هزار تن رسید.
مجموع تولیدات این سه معدن طی نه‌ماه منتهی به ماه مارس ۲۰۱۸ بدون تغییر نسبت به دوره مشابه سال قبل، حدود ۳۹۳هزار تن بود.
گفتنی است، قیمت سه‌ماهه مس در بورس فلزات لندن در روز ۲۸ دسامبر به ۷‌ هزار و ۲۸۶‌دلار در هر تن رسید که این رقم بالاترین قیمت از ژانویه سال ۲۰۱۴ بوده است.