رونق بازار فولاد مانع از ادامه روند کاهشی سنگ آهن شد

به گزارش آرتین پولاد: بازار با وجود عرضه مازاد سنگ آهن در بازارهای جهانی، تقاضای مطلوب فولاد در بازار چین عامل نگه داشتن قیمت سنگ آهن در سطوح بالا خواهد بود.

به نقل از متال اکسپرت، سنگ آهن در بازار نقدی به دلیل افزایش تنش‌های تجاری در دنیا با کاهش مواجه شد اما داده‌های مطلوب اقتصادی و تقاضای قوی عوامل مثبتی هستند که مانع کاهش بیشتر قیمت سنگ آهن خواهند شد.
در یکم ماه آگوست شاخص سنگ آهن وارداتی به استرالیا با کاهش ۰.۸ دلار به ۶۶.۲ دلار رسید و در بورس دالیان با کاهش ۱.۹ دلار برای قراردادهای تحویل سپتامبر مواجه شد.
با افزایش تنش بین چین و آمریکا فولاد آتی نیز کاهش یافت تا جایی که قراردادهای فروش میلگرد ماه اکتبر ۳۲ یوان معادل ۴.۷ دلار کاهش داشت.
بیشتر کارشناسان پیش بینی می‌کنند کاهش قیمت سنگ آهن ادامه نخواهد یافت. با وضع محدودیت‌های جدید تولید در تانگشان نگرانی از کاهش عرضه به بازار افزایش یافته است. با این حال تقاضا برای محصولات نهایی فولادی همچنان بالاست.
واحدهای سینترینگ تمام فولادسازها در تانگشان تولید خود را ۵۰ درصد کاهش دادند و در این شرایط شاخص بیلت تانگشان با افزایش ۲۰ یوان معادل ۲.۹ دلار همراه شد.
به علاوه شاخص‌های مثبت اقتصادی چین عامل دیگری در حمایت از قیمت خواهد بود. شاخص PMI فولاد چین در ماه جولای با ۳.۳ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۵۴.۸ درصد رسید.
به گفته یکی از فعالان بازار با وجود عرضه مازاد سنگ آهن در بازارهای جهانی، تقاضای مطلوب فولاد در بازار چین عامل نگه داشتن قیمت سنگ آهن در سطوح بالا خواهد بود.