زنجیره جدیدی از کارخانه سنگ آهن، کنسانتره و گندله سازی در بندرعباس ایجاد می‌شود

به گزارش آرتین پولاد:استاندار هرمزگان گفت: با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در بخش فین، زنجیره جدیدی از کارخانه سنگ آهن، کنسانتره و گندله سازی ایجاد می‌شود که اشتغال فراوانی به همراه خواهد داشت.

فریدون همتی پس از بازدید از بخش فین از توابع شهرستان بندرعباس، با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، اظهارداشت: دشمنانی که بی سابقه ترین تحریم‌های ظالمانه بر علیه ملت و انقلاب اسلامی ایران را اعمال کردند، امروز از صحنه خارج و حذف شده‌اند و ملت ایران با مقاومت در برابر تحریم‌ها، هدایت های مقام معظم رهبری و تلاش دولت و سایر نهادها، همچنان ایستاده است.
وی ادامه داد: دشمنان با تحریم‌های ظالمانه و قطع درآمدهای نفتی و مبادلات بین المللی بانکی، سختی‌هایی بر کشور ما تحمیل کردند، اما ملت ایران با موفقیت، عزت، سربلندی و اقتدار این دوران را پشت سر گذاشت.
استاندار هرمزگان افزود: با وجود این تحریم‌های ظالمانه اما توانستیم با تلاش بسیاری از نیروها و جوانان کشورمان در همه بخش‌ها، کارهای بزرگی را انجام دهیم و در بسیاری از بخش‌ها به خودکفایی برسیم.
همتی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران از متن خود مردم است، تصریح کرد: موفقیت‌های بزرگ ایران اسلامی متعلق به همه ملت ایران است و توانسته‌ایم با لطف و عنایت خداوند متعال، حضور مردم، رهبری حکیمانه، انسجام و وحدت و رشادت‌ها و جانفشانی شهدا و ایثارگران به این موفقیت‌های بزرگ برسیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه منطقه فین از اصالت و قدمت طولانی برخوردار است، گفت: برای شتاب بخشیدن به توسعه این منطقه باید مردم فین هر چه بیشتر در شکوفایی استعدادهای آن مشارکت کنند.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: بخش فین از نیروی انسانی قوی و استعدادهای خوب در زمینه کشاورزی، معادن و گردشگری برخوردار است که این استعدادها در حال شکوفایی هستند.
همتی اظهار داشت: در زمینه معادن سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در این بخش صورت گرفته که موجب اشتغال خوبی برای مردم فین شده است.
وی یادآور شد: با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته زنجیره جدیدی از کارخانه سنگ آهن، کنسانتره و گندله سازی در این بخش ایجاد می‌شود که اشتغال فراوانی به همراه خواهد داشت.
استاندار هرمزگان از پیگیری ساخت جاده‌های مناسب در این بخش خبر داد و افزود: همچنین با مشارکت سرمایه گذار حوزه معدن، دبیرستان فنی و حرفه‌ای ویژه معدن در راستای آموزش نیروی انسانی در این منطقه راه اندازی خواهد شد.
همتی به پیگیری‌ها در راستای ارتقاء بخش فین به شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا تاکنون تلاش‌ها و پیگیری‌های گسترده‌ای صورت گرفته و گفتگوهایی با وزیر کشور نیز داشته‌ایم و نهایت تلاش خود را انجام می‌دهیم تا با هماهنگی، همدلی و همراهی موجود در استان، بتوانیم طرح ارتقاء بخش فین به شهرستان را تا پایان دولت دوازدهم به جای خوبی برسانیم.
وی ادامه داد: مردم فین باید خود را برای توسعه هرچه بیشتر این منطقه آماده کنند و مشارکت خوبی در این توسعه به ویژه در زمینه گردشگری داشته باشند و ما نیز تمام تلاش خود را برای ایجاد تحول در این منطقه انجام می‌دهیم.
استاندار هرمزگان بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و بیان داشت: از مردم می‌خواهیم همچنان همکاری لازم را داشته باشند تا در این زمینه دچار غفلت نشویم و بتوانیم از بیماری کرونا پیشگیری و آن را مهار کنیم.