زنگ خطر برای صادرات محصولات فولادی ایران به شرق آسیا

به گزارش آرتین پولاد:یک مقام مسئول دولتی، با ارائه نمودار آماری به بررسی صادرات محصولات فولادی ایران به شرق آسیا پرداخت.

در گزارش مدیریت اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو آمده است: افزایش تولید ۴۶ میلیون تنی فولاد درکشورهای اندونزی، مالزی ، ویتنام و فیلیپین در دستور کار همایش فولاد کشورهای جنوب‌شرقی آسیا درمالزی قرار دارد.
در بخش دیگری از گزارش امیر صباغ با بیان تقاضای کاهشی فولاد در جنوب‌شرق آسیا آورده است: تولید این میزان فولاد در این چهار کشور به معنای از دست رفتن بازارهای صادراتی و کلیدی فولاد ایران است.
در این گزارش همچنین آمده است: میزان واردات فولاد تا هفت سال آینده (۲۰۳۰) از تقاضای ۴۴ درصدی فعلی به ۲۵ درصد می رسد و افزایش تولید فولاد این کشورها به تدریج باعث تعادل درعرضه و تقاضا و افت واردات فولاد منطقه جنوبشرق آسیا خواهد شد.
در پایان این گزارش با اشاره به حجم واردات و صادرات کشورهای جنوبشرق آسیا اظهار شده است : این کشورها سال گذشته ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات نهایی فولاد صادر و ۴۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات نهایی فولاد وارد کردند و مجموع تقاضای فولاد چهار کشوراندونزی، مالزی ، ویتنام و فیلیپین حدود ۷۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بود که از این میزان ویتنام با ۲۹ درصد بیشترین تقاضای محصولات فولادی را داشته است.