ساخت پروژه ۱۰میلیون تن فولاد چابهار نقش مهمی در صادرات و اشتغال دارد

به گزارش آرتین پولاد: سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ساخت پروژه ١٠ میلیون تن فولاد در چابهار با توجه به شعار سال با عنوان «جهش تولید» نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه صادرات این استان بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه در نشست با مدیرعامل سازمان ایمیدرو، رییس سازمان مناطق آزاد کشور و مدیران هلدینگ‌ها و کارخانجات فولاد کشور پیرامون احداث پروژه ١٠ میلیون تنی فولاد در چابهار که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهارداشت: با توجه به توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار شرایط و فضای مناسبی برای ساخت مگاپروژه فولاد در این شهرستان با در نظر گرفتن ملاحضات زیست محیطی و به دور از سواحل به لحاظ حفظ ظرفیت‌های بی‌نظیر طبیعی و گردشگری آن فراهم شده است.
وی ادامه داد: پس از برگزاری نشست‌های متعدد هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان انجام شده تا در بحث تحویل و تحول اراضی محدوده جدید منطقه آزاد و همچنین ملزومات اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری نهایت همکاری را داشته باشند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی استانی کمیته‌هایی ذیل کارگروه اصلی تشکیل شده و مسائل مربوط به امور زیربنایی، اقتصادی و اداری محدوده پیگیری می‌شود.
وی ادامه داد: با هدف تسریع در عملیاتی شدن این پروژه مقرر شده استانداری سیستان و بلوچستان علاوه‌بر انجام هماهنگی و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی، تحویل اراضی مورد نیاز پروژه را نیز تسهیل کند.
قابل ذکر است با هدف تسریع در روند ساخت کارخانه ۱۰ میلیون تنی فولاد چابهار، تمامی کارخانه‌های فولاد کشور با تشکیل کنسرسیوم برای راه‌اندازی و احداث این کارخانه اقدام کرده‌اند.