سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری و اجرای بیش از ۲۵۰ پروژه زیست‌محیطی در فولاد مبارکه

به گزارش آرتین پولاد: رئیس محیط‌ زیست شرکت فولاد مبارکه گفت: تاکنون بیش از ۲۵۰ پروژه در حوزه محیط‌زیست در زمینه کاهش آلاینده‌های هوا، آب، خاک، پسماندها و کاهش مصرف انرژی در فولاد مبارکه اصفهان اجرا شده است.

بهنام کاویانی گفت: شرکت فولاد مبارکه برای اجرای پروژه‌های زیست‌محیطی خود تاکنون ۳۰ هزار میلیارد تومان، معادل یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

پایش آنلاین و اندازه‌گیری آلاینده‌ها از مهم‌ترین پروژه‌های فولاد مبارکه

وی افزود: نصب سیستم مه‌پاش برای کنترل گردوغبار و آلودگی هوا، نصب انواع غبارگیر و پاشش شیر آهک و سیستم رطوبت‌سنجی برای کنترل بیشتر آلودگی هوا، ساخت سایت مدرن و ساماندهی پسماندهای تولیدی از طریق سامانه جامع مدیریت پسماند سازمان محیط‌زیست، مشارکت در برنامه‌های کاهش گازهای گلخانه‌ای، ساخت سالن استاندارد برای نگهداری تجهیزات حاوی روغن اسکارل، ساخت تصفیه‌خانه ۳۷۰۰ مترمکعبی بر ساعت و بازچرخانی پسماندهای صنعتی و شهری، اجرای بزرگ‌ترین پروژه اسمز معکوس کشور با ظرفیت ۳۰۰۰ مترمکعب در ساعت، نگهداری ۱۶۰۰ هکتار فضای سبز برای کاهش دی‌اکسید کربن و دمای هوا در منطقه و اجرای سیستم‌های پایش آنلاین و اندازه‌گیری آلاینده‌ها از مهم‌ترین پروژه‌های فولاد مبارکه به‌عنوان حامی محیط‌زیست است.

رئیس محیط‌ زیست شرکت فولاد مبارکه رعایت الزامات زیست‌محیطی در شرکت فولاد مبارکه را از اهم رویکردهای مدیریتی این شرکت و در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت دانست و گفت: مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی ایجاب می‌کند که آن‌ها در مسائل اجتماعی به‌موقع ورود کنند و شرکت فولاد مبارکه در این زمینه با آگاهی‌سازی ذی‌نفعان اقدامات و برنامه‌های زیادی را به اجرا گذاشته است.

ساخت نیروگاه یک هزار مگاواتی با رعایت تمام مسائل زیست‌محیطی

کاویانی ادامه داد: فولاد مبارکه در زمینه تأمین انرژی، در حال حاضر اقدام به ساخت نیروگاه یک هزار مگاواتی سیکل ترکیبی با راندمان بالا کرده تا برق مصرفی خود را با رعایت تمام الزامات زیست‌محیطی تأمین کند.

رئیس محیط‌ زیست شرکت فولاد مبارکه تأکید کرد: در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر نیز شرکت فولاد مبارکه اصفهان اقدام به ساخت نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی کرده و هم‌زمان در حال بررسی و مطالعه جهت نصب توربین‌های بادی تولید برق است.

کاویانی بیان داشت: خوشبختانه در زمینه اصلاح و بهبود فرایندها نیز شرکت فولاد مبارکه در راستای کاهش رد پای کربن، آب و حسابداری محیط‌زیستی، اقدامات مثبتی را آغاز کرده که با اجرایی شدن آن‌ها، عملکرد زیست‌محیطی شرکت فولاد مبارکه بیش‌ازپیش ارتقا می‌یابد.

وی یادآور شد: این شرکت در راستای بهبود عملکرد زیست‌محیطی در حال حاضر آموزش‌های موردنیاز را برای کارکنان، پیمانکاران و زنجیره تأمین آن در دستور کار خود قرار داده تا در زمینه حفظ محیط‌زیست با رعایت تمام موازین موردنیاز در این حوزه به توسعه پایدار برسد.