سرمایه گذاری در صنایع معدنی تا پایان ۹۹ به ۱۱.۶ میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش آرتین پولاد:سرمایه گذاری برای ظرفیت‌سازی بیش از ۱۰۰ درصدی در زنجیره فولاد، آلومینیوم، مس و .. توسط ایمیدرو و شرکت‌های وابسته تا پایان امسال به ۱۱.۶ میلیارد دلار می‌رسد.

به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) مجموع سرمایه‌گذاری‌های ایمیدرو، شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه (تحت راهبری) از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۹ از سطح ۱۱.۶ میلیارد دلار خواهد گذشت.
بررسی‌ها نشان می‌دهد از ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال گذشته ارزش سرمایه‌گذاری‌های ایمیدرو، شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه در بخش معدن و صنایع معدنی به بیش از ۹.۴ میلیارد دلار رسید که امسال هم ۲.۲ میلیارد دلار به مجموع سرمایه گذاری افزوده می‌شود.
ظرفیت‌های تولید در زنجیره فولاد، مس و آلومینیوم بین سال‌های ۹۸- ۱۳۹۲ افزایش داشت بگونه‌ای که ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن با دستیابی به ۵۷.۶ میلیون تن نزدیک به ۱۰۰درصد، گندله سنگ آهن با رسیدن به ۴۷.۶ میلیون تن ۱۱۶.۵درصد، آهن اسفنجی با دستیابی به ۳۵.۳ میلیون تن نزدیک به ۸۰درصد و فولاد خام با رسیدن به ۳۷.۵ میلیون تن ۶۶.۶درصد رشد پیدا کرد.
همچنین ظرفیت تولید کنسانتره مس با رسیدن به یک میلیون و ۱۵۰هزار تن ۳۵درصد و کاتد مس با دستیابی به ۴۵۷هزار تن ۷۷درصد رشد داشته است. ظرفیت تولید آلومینا بدون تغییر ۲۴۵هزار تن است اما ظرفیت تولید در آلومینیوم با رشد نزدیک به ۸۰درصد به ۷۷۰هزار تن رسیده است.
وزارت صنعت به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر آمار داد که در دوره هفت سال عملکرد دولت تدبیر و امید ظرفیت تولید فولاد خام، مس کاتد و شمش آلومینیوم نسبت به سال ۹۲ به ترتیب ۶۸، ۱۰۰ و ۳۸ درصد افزایش یافت.