شرایط قراضه با سخت‌تر شدن تمهیدات زیست محیطی چین چگونه خواهد بود؟

به گزارش آرتین پولاد: از ابتدای سپتامبر یا اکتبر امسال مجدداً تمهیدات زیست محیطی تولید فولاد در فصل زمستان به اجرا در خواهد آمد و با این وجود مشخص نیست که قیمت قراضه به کدام سمت و سو گام برخواهد داشت.

فولادسازان بزرگ چین از جمله شاگانگ بهای خرید قراضه خود را از ابتدای آگوست ۴ بار افزایش داده اند. افزایش ۳۵۰ یوانی طی یک ماه، حالا بهای این نهاده تولید را به ۲۷۷۰ یوان در هر تن رسانده و هزینه تولید فولاد به روش کوره قوس را برای تولیدکنندگان بیش از پیش نموده است.
از ابتدای سپتامبر یا اکتبر امسال مجدداً تمهیدات زیست محیطی تولید فولاد در فصل زمستان به اجرا در خواهد آمد و با این وجود مشخص نیست که قیمت قراضه به کدام سمت و سو گام برخواهد داشت.
شرایط تامین قراضه در ماه های جولای و آگوست به دلیل فاکتورهای فصلی و زیست محیطی تقریبا نامساعد بوده و انتظار می رود با شروع محدودیت های زمستانی این وضعیت در نیمه دوم سال نیز ادامه یابد. در مقیاس جهانی نیز بایستی توجه داشت که در حال حاضر، بهای قراضه در ژاپن و اروپا در حدود ۱۰۰ یوان از قیمت در چین پایین تر است که احتمال می‌رود با افزایش تقاضا برای قراضه هجوم فروشندگان به بازار قراضه چین را شاهد باشیم. هزینه تولید فولاد به روش کوره قوس در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ یوان بیشتر از هزینه تولید در کوره بلند می‌باشد و در برخی مناطق این اختلاف حتی به ۴۰۰ یوان نیز می‌رسد.
اما با اجرا شدن تمهیدات زیست محیطی زمستان منابع تامین چدن خام به تدریج کمتر خواهند شد و فولادسازان قوسی نیز برای تولید آلودگی کمتر و فولاد خام بیشتر بایستی به تامین قراضه تمیز روی آورند. علیرغم تولید کمتر فعلی کوره های قوسی با توجه به حاشیه سود پایین تر، انتظار می رود این میزان در نیمه دوم سال با توجه به توقف برخی کوره بلندها شدت بیشتری به خود بگیرد.
بهای قراضه در سپتامبر همچنان به دلایل کاهش عرضه سطوح فعلی خود را حفظ خواهند نمود و در صورت عدم کاهش شدید در بهای میلگرد، می‌توان انتظار افزایش قیمت این نهاده تولید را نیز داشت.