صادرات زغال سنگ منوط به اجازه مصرف کنندگان داخلی شد

به گزارش آرتین پولاد:وزارت صنعت اعلام کرد صادرات کنستانتره زغال‌سنگ پس از استعلام از واحدهای مصرف‌کننده در صورت عدم نیاز آنها بر اساس قیمت پایه ارزش متناسب با پایه جهانی انجام می‌شود.

امیری مدیر کل دفتر صنایع معدنی در ابلاغیه‌ای به انجمن زغالسنگ چارچوب‌های صادرات کنستانتره زغال سنگ را تعیین کرد.
در این ابلاغیه آمده است: عرضه زغال سنگ و فراورده های آن از طریق بورس انرژی ایران صورت پذیرد لذا تا فراهم شدن زیرساخت‌ها و عملیاتی شدن مفاد ابلاغیه فوق صادرات کنستانتره زغال‌سنگ پس از استعلام از واحدهای مصرف‌کننده در صورت عدم نیاز آنها بر اساس قیمت پایه ارزش متناسب با پایه جهانی طبق ضوابط و مقررات جاری بلامانع می‌باشد. مقتضی است با توجه به افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت جهانی زغال سنگ طی ماه‌های اخیر متوسط قیمت فرآورده‌های موردنظر صادراتی به صورت هفتگی و به تفکیک جهت انعکاس به دفتر تعیین ارزش گمرک ارسال گردد.