طرح بزرگ فولاد شهریار تبریز برای جبران کمبود ورق فولادی کشور

به گزارش آرتین پولاد: نوید نواده اباذر نایب رییس گروه صنعتی پارس ساختار با اعلام این خبر گفت: جایگزین کردن محصولات فولادی صنعتی با ارزش افزوده بسیار بالا در خطوط تولید، به روز کردن فناوری‏ های خطوط تولید فولاد و بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد، کاهش بروکراسی احداث و تامین مالی از مهمترین ارکان توسعه در شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه این گروه صنعتی به شمار می‏ روند.

وی افزود:احداث کارخانجات نورد سرد این شرکت در زمینی به مساحت ۵۴ هزار متر مربع با مجموع سرمایه گذاری ارزی و ریالی بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی حدود ۷۰۰ نفر از اول سال ۱۴۰۰ شروع شده است.

نایب رییس گروه صنعتی پارس ساختار با بیان اینکه این طرح در ۷ خط تولید احداث می گردد تصریح کرد: تاکنون این طرح با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت در حال اجراست و بخشی از تجهیزات خطوط تولید آن نیز از گمرک ترخیص و در محل پروژه مستقر شده است.

نواده اباذر تاکید کرد: ورق سرد نورد شده تولیدی این مجموعه یکی از محصولات استراتژیک صنعت فولاد می باشد که عمده کاربرد آن در صنایع خودروسازی، لوازم خانگی و سایر صنایع تولیدی خواهد بود.