طرح ساخت فولاد ازنا تعیین تکلیف شد

به گزارش آرتین پولاد:طرح راکد مانده ساخت فولاد ازنا به نوان بزرگترین طرح صنعتی حال حاضر لرستان با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی کشور تعیین تکلیف شد.

محمد اسلامی، امروز با حضور در محل اجرای این طرح، اظهار داشت: تکمیل طرح های نیمه تمام در صدر برنامه های دولت قرار دارد.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با بیان اینکه امروز دستورات لازم را برای ادامه احداث و جلوگیری ازتوقف این طرح صادر شده است، افزود: پیشنهاد می شود با توجه به مشکلات حقوقی سرمایه گذار، قوه قضاییه برای این طرح حکم سرپرستی و کفالت صادر کند تا از توقف آن جلوگیری شود.
وی اذعان داشت: با توجه به گزارش استان مبنی بر پیشرفت ۸۵ درصدی فولاد ازنا، این طرح نباید به دلیل مسایل سرمایه گذار متوقف شود بلکه باید هرچه زودتر تکمیل و راه اندازی گردد.
اسلامی تاکید کرد: با حکم قضایی، برای طرح سرپرستی بدهند و تجهیزات نیز در کمترین زمان نصب شود و با توجه به شرایط آب و هوایی بسیار مطلوب در منطقه، احداث تصفیه خانه ها نیز در دستور کار قرار گیرد.
طرح فولاد ازنا سال ۸۴ پس از سه سال از صدور مجوز اولیه، کلنگ زنی شد تا به گفته مسوولان وقت، با اشتغال حدود ۲ هزار نفر و ظرفیت تولید سالانه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن ورق در فاز اول و سالانه ۸۰۰ هزار تن فولاد در فاز دوم وارد چرخه فعالیت شود.
طرحی که قرار بود دهه ۸۰ بهره برداری شود امروز با گذشت ۱۷ سال همچنان در حال احداث و تجهیز است و در جدیدترین اظهارات رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در تیرماه امسال، فاز اول آن حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.