ظرفیت تولید کنسانتره گروه کیمیا معادن تا ۸ ماه آتی به ۹۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت

به گزارش آرتین پولاد: علی خیراللهی، مدیرعامل گروه شرکت‌های کیمیا از افزایش ظرفیت تولید کنسانتره این گروه تا ۹۰۰ هزار تن طی ۸ ماه آتی خبر داد.

علی خیراللهی ظرفیت تولید کنسانتره این گروه را در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: برنامه افزایش تولید به میزان ۵۰۰ هزار تن کنسانتره در دستور کار یکی از زیرمجموعه‌های این هلدینگ (تحت عنوان حامی فولاد کیمیا) قرار دارد. این واحد تا ۸ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و ظرفیت تولید کنسانتره این گروه درمجموع به ۹۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه از اجرای پروژه ۶۰۰ هزار تنی گندله نیز خبر داد و افزود: قرار بر این است تا گندله تولید شده این واحد، در طرح فولاد کردستان به مصرف برسد.

خیراللهی خاطرنشان ساخت، ۱۶ درصد از سهام فولاد کردستان به مجموعه کیمیا معادن تعلق دارد. مابقی سهامداران این پروژه عبارتند از: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با سهم ۴۴ درصدی، شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با سهم ۲۰ درصدی و شرکت تخصصی کمیته امداد در بخش معدن با سهم ۲۰ درصد.

مدیرعامل گروه شرکت‌های کیمیا گفت: فولاد کردستان جز طرح‌های توسعه‌ای این استان به‌شمار می‌رود. پروژه یاد شده در قالب ۲ طرح ۸۰۰ هزار تنی در قروه و بیجار در دست اجراست. امید می‌رود که گروه کیمیا معادن بتواند سهم خود را در تحقق این پروژه و تامین خوراک اولیه آن، ایفا کند.

مدیرعامل گروه شرکت‌های کیمیا، از دیگر برنامه‌های در دست اجرای این مجموعه گفت: احداث کارخانه کنسانتره آهن در منطقه انارک استان اصفهان، در دستور کار این گروه قرار دارد. محصول جانبی این واحد گوگرد است. بنابراین در تلاش هستیم تا گوگرد تولید شده را به اسیدسولفوریک تبدیل کنیم. این اقدام از یک سو با تامین نیاز قابل توجه این مجموعه به اسیدسولفوریک، صرفه اقتصادی به همراه دارد و قیمت تمام شده تولید را کاهش خواهد داد؛ از سوی دیگر نیز، در رفع مسائل محیط زیستی کمک شایانی به مجموعه خواهد کرد.

علی خیراللهی افزود: ایران از ذخایر بسیار ارزشمندی در حوزه معدنی برخوردار است، اما تاکنون فعالیت‌های اکتشافی تفصیلی انجام نگرفته است. بر همین اساس در این گروه درنظر داریم تا با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بخش اکتشاف و در ادامه در بهره‌برداری از معادن، فعالیت‌های اقتصادی را گسترش دهیم و به رشد اقتصادی و همچنین اشتغال‌زایی کمک کنیم.