فاز نخست طرح فولاد قاینات امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش آرتین پولاد: مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: با توجه به شرایط موجود و پیگیری‌هایی که انجام شده در ۳ ماه آینده فاز نخست طرح فولاد قاینات که پیشرفت خوبی هم داشته است به بهره‌برداری می‌رسد.

امیرحسین نادری در حاشیه بازدید از مجتمع فولاد قاینات افزود: قول‌هایی برای راه‌اندازی فاز احیای آهن اسفنجی در سال جاری داده شده بود، اما شیوع بیماری کرونا و برخی مشکلات از جمله تحریم‌ها، تاخیر ایجاد کرد.
وی اظهار داشت: با راه‌اندازی این مجتمع فولادی در سالی که مزین به جهش تولید است، در مرحله اول ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند و به صورت غیرمستقیم نیز اشتغالزایی زیادی خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: با راه‌اندازی کارخانه فولاد قاینات، استان خراسان جنوبی به جمع استان‌های دارای صنعت فولاد می‌پیوندد.
وی بر سرعت بخشیدن به کارها تاکید و اضافه کرد: طرح قاینات از زمان‌بندی اولیه عقب افتاده و باید این عقب ماندگی هرچه سریعتر جبران شود تا شاهد رشد اشتغال پایدار و توسعه همه جانبه در منطقه باشیم.
مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و معاونان شرکت ملی فولاد ایران از طرح فولاد قاینات که در دست اجرا است، بازدید کردند.
طرح فولاد قاینات در استان خراسان جنوبی یکی از طرح‌های هفتگانه فولادی در هفت منطقه کمتر برخوردار کشور است.
استاندار خراسان جنوبی در سفرهای شهرستانی و بازدید از اجرای طرح فولاد قاینات گفته بود: خراسان جنوبی استانی برخوردار و سرشار از ظرفیت‌های معدنی، ظرفیت‌های استراتژیک، نیروی انسانی با فرهنگ و با تاریخ است.
محمدصادق معتمدیان افزود: کارخانه فولاد یکی از مهمترین ظرفیت‌هایی است که به دلیل اختلافات بین شرکت‌های پیمانکاری متوقف شده بود اما این نوید را می‌دهیم که با تدابیری که اتخاذ شده به سرعت این پروژه عظیم را که اخیرا به دولت واگذار شده به سرانجام برسانیم و اشتغال پایدار را تا پایان سال با افتتاح فاز اول این پروژه فراهم کنیم.
وی گفت: اشتغال در پروژه فولاد با اولویت جوانان این منطقه باید صورت گیرد و شاید با توجه به آب‌بر بودن این پروژه نگرانی بین مردم وجود داشته باشد اما با توجه به فناوری‌های جدید و استفاده از پساب فاضلاب کمترین میزان آب از منابع آب زیرزمینی برداشت خواهد شد.
«سلمان اسحاقی» نماینده منتخب مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به دیدارش با مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در کانال تلگرامی خود نوشت: ان شاءالله با پیگیری‌های مستمر، مذاکرات کارشناسی شده و همراهی استاندار محترم و مدیران صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و فولاد کشور شاهد بهره‌برداری این پروژه برزرگ باشیم.
حدود ۱۲ سال از شروع عملیات اجرایی طرح فولاد قاینات می‌گذرد.
شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۰۵ کیلومتری بیرجند است.