فعالیت آهن‌فروشان اول اردیبهشت ازسر گرفته می‌شود/ زمان بازگشت رونق به بازار آهن

به گزارش آرتین پولاد: رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد شهرستان تهران ، در تشریح وضعیت بازار آهن و تأثیر شیوع کرونا بر این بازار گفت: پیش از اسفند ۹۸، به دلیل رکود و تورمی که وجود داشت، شرایط بازار آهن به هم ریخته بود و خرید و فروش در این بازار مختل شده بود. فعالان بازار آهن در آن زمان منتظر تثبیت قیمت‌ها بودند تا فعالیت معمول خود را انجام دهند. چون خرید و فروش زمانی رونق دارد که قیمت‌ها برای دوره‌ای قابل پیش‌بینی ثبات داشته باشند. با فرا رسیدن، اسفندماه بحران کرونا پیش آمد و کسب و کار آهن‌فروشان را به کلی تعطیل کرد.

حمیدرضا رستگار افزود: اتحادیه صنف فروشندگان آهن سابقه ۷۰ ساله دارد و به‌طور سنتی، اسفندماه همواره زمانی بوده که آهن‌فروشان، کالاهای خود را تأمین می‌کرده‌اند تا آن‌ها را در سال جدید توزیع کنند. با این حال، شرایط بازار آهن پیش از شیوع کرونا و سپس در اسفند ماه، شیوع ویروس کرونا، باعث شد تا این رویه انجام نگیرد و به تعویق بیفتد.

رونق به بازار آهن بازمی‌گردد

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران در مورد تداوم تعطیلی فعالیت فروشندگان آهن گفت: طبق چیزی که قبلاً اعلام شده فعالیت صنف فروشندگان آهن تا ۲۰ فروردین تعطیل است. شواهد اما نشان می‌دهد که با توجه به وضعیتی که وجود دارد، این تعطیلی تا آخر فروردین ادامه خواهد داشت. ستاد ملی مبارزه با کرونا، اصناف را اولویت‌بندی کرده و با توجه میزان ضروری بودن فعالیت آن‌ها، فعالیت اصناف ازسر گرفته می‌شود.

حمیدرضا رستگار در مورد سابقه فعالیت فروشندگان آهن در فروردین ماه گفت: به لحاظ سنتی، فروشندگان آهن در فروردین ماه خرید و فروش چندانی نداشته‌اند و در این ماه، عمدتاً فعالیت‌ها به دید و بازدید می‌گذشته است.

وی در مورد زمان ازسرگیری فعالیت فروشندگان آهن گفت: برآورد ما این است که فعالیت فروشندگان آهن در اول اردیبهشت آغاز می‌شود و این آغاز فعالیت نیز با قدرت و قوت خواهد بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران در پاسخ به این سوال که آیا برآورد نمی‌کنید که معاملات بازار آهن بعد از فعالیت مجدد آهن‌فروشی‌ها هم به دلیل نگرانی‌ها نسبت به شیوع کرونا رکود داشته باشد، گفت: برآورد ما این نیست. برآورد ما این است که فعالیت آهن‌فروشی‌ها از اول اردیبهشت آغاز می‌شود و معاملات نیز رونق خواهد داشت. فعالیت‌های فعالان بازار آهن در اواخر سال ۹۸، روال طبیعی نداشته و از اول اردیبهشت این فعالیت‌ها با قوت ازسرگرفته می‌شود تا با رونق معاملات، عقب‌افتادگی گذشته جبران شود.