فولادی‌ها چراغ بازگشت بورس را روشن کردند

به گزارش آرتین پولاد: آیا اصلاح عمیق و کابوس‌وار بازار بورس به پایان رسیده است؟ این سوالی است که از دهه آخر مردادماه تاکنون سهامداران دائما از خود می‌پرسند و بازار بورس در این مدت، شدیدترین اصلاح (به تعبیر دقیق‌تر، ریزش) را از پاییز ۹۷ تاکنون تجربه کرده است.

ظاهراً از آغاز این هفته (امروز پانزدهم شهریور)، چراغ بازگشت بورس به مسیر رونق روشن شده است. امروز نمادهای صنعتی و معدنیِ زنجیره فولاد (از #فخوز و #فولاد گرفته تا #کگل) معاملات خوبی را تجربه کردند و علاوه بر این گروه، معاملات نمادهای گروه بانکی نیز خوب بود. پالایشی‌ها نیز یک شفاف‌سازی کاملاً مثبت و تعدیل مثبت در سودآوری داشتند. صف فروش بزرگان گروه خودرویی نیز امروز جمع‌آوری شد. این‌ها همه نشانه بازگشت بازار بورس است.

بازار بورس حرکت خود به سمت تعادل را آغاز کرده و سهامدارانی که بر «هُنرِ صبر ورزیدن» اصرار می‌کنند، احتمالاً میوه این صبوری را در ماه‌های آینده خواهند چید. با سقوط قیمتی که صورت گرفته، فروش سهام بنیادی گروه فولادی دیگر توجیهی ندارد؛ در عوض، هزاران دلیل برای خرید در این نقاط قیمتی می‌توان جُست. کار بورس هنوز تمام نشده است. این پیام معاملات امروز گروه فولادی بود. جزئیات معاملات نمادهای زنجیره فولاد را در جدول زیر ببینید.