فولاد مبارکه بزرگترین شرکت بازار سرمایه از نظر ارزش بازاری

به گزارش آرتین پولاد: معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: طی یک سال بین دو مجمع شاهد انجام بزرگترین افزایش سرمایه از محل سود انباشته به میزان ۵۵ هزار میلیارد ریال بوده‌ایم.

طهمورث جوانبخت، معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: ارزش بازاری شرکت فولاد مبارکه‌ی اصفهان ۲۸۴ هزار میلیارد ریال بود که با افزایش ۲۷۵ هزار میلیارد ریالی در مجمع امسال به عدد ۵۵۹ هزار میلیارد ریال رسیده است.
او ادمه داد : طی یک سال بین دو مجمع شاهد انجام بزرگترین افزایش سرمایه از محل سود انباشته به میزان ۵۵هزار میلیارد ریال بوده ایم که با این تصمیم درست و با جلوگیری از خروج نقدینگی شاهد افزایش ثروت سهامداران بوده ایم.
جوانبخت با اشاره به اینکه حدود ۱۹ هزار میلیارد ریال هم سود نقدی بین سهامداران توزیع گردید گفت: در مجموع بازده سهم فولاد مبارکه از مجمع سال قبل تا مجمع امسال ۱۱۰ درصد بوده است که بسیار بالاتر از بازده بازار‌های موازی همچون بازار ارز و طلا بوده است. برای نمونه بازده سالانه ارز یورو ۴۱ درصد و بازده سکه امامی نیز ۴۲ درصد بوده است.
معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان ادامه داد: در تواتر زمانی دوساله نیز بازده سهم فولاد مبارکه ۴۳۸ درصد بود که در مقایسه بازار‌های موازی بازده بسیار مناسبی بوده است. قابل توجه اینکه در بازه زمانی ۱۰ ساله بازدهی سهم بیش از ۴۴۲۰ درصد بوده است که منعکس کننده این واقعیت می‌باشد که سهامداری در شرکت‌های بنیادی و پیشرو همچون فولاد مبارکه همواره بازده مناسبی را نصیب سرمایه گذاران می‌نماید .
جوانبخت در پایان گفت:مقایسه بازده سهم بزرگترین شرکت بازار سرمایه با بازده بازار‌های موازی همچون طلا و ارز در تواتر‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نیز نشان از برتری بازده سرمایه گذاری در این سهم در مقایسه با سایر بازار‌ها دارد ، اگرچه هنوز هم ارزش واقعی شرکت با ارزش بازار کنونی شرکت فاصله معناداری دارد که امیدواریم با بازارگردانی مناسب‌تر و حمایت سهامداران عزیز شاهد تحقق ارزش واقعی سهام باشیم.