فولاد مبارکه ۲،۰۹۰،۰۰۰،۰۰۰ سهام خزانه می‌خرد/ حمایت جدی لیدر فولادی بازار سرمایه از سهام خود

به گزارش آرتین پولاد:  شرکت فولاد مبارکه با ارسال یک شفاف‌سازی به سامانه کدال اعلام کرد که درخواست خرید و نگهداری ۲ میلیارد و ۹۰ میلیون سهام خزانه را به سازمان بورس، ارائه کرده است.

حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه پیشتر در این خصوص گفته بود: از مهمترین برنامه‌های شرکت فولاد مبارکه در راستای تقویت بازار سرمایه تشکیل صندوق بازار گردان به صورت مستقل و کسب مجوز برای سهام خزانه است که باعث می‌شود بتوانیم حمایت‌های قانونی لازم را از طریق سهام فولاد مبارکه انجام دهیم.

همچنین محسن رضیعی معاون اقتصادی مالی شرکت فولاد مبارکه پیش از این در مورد در مورد خرید سهام خزانه گفته بود: این شرکت در نظر دارد با توجه به ارزندگی بالای سهام خود، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های بورسی برای اولین بار اقدام به خرید سهام خزانه نماید. این اقدام در حمایت کامل از سهام شرکت انجام می پذیرد، که در همین راستا، پیشنهاد خرید سهام خزانه به سازمان بورس ارائه شده است تا چنانچه این موضوع در هیات مدیره شرکت تصویب گردد عملیات اجرایی آن را آغاز نماید .
معاون اقتصادی مالی فولاد مبارکه همچنین گفته بود: این در حالیست که همزمان سهامداران عمده فولاد حمایت خود از سهم فولاد با توجه به ارزندگی بالای سهم را آغاز نموده اند و این روند ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه یکشنبه هفته آینده جلسه ای در ایمیدرو به منظور حمایت از سهام سهامداران و سرمایه گذاران شرکتهای بورسی زیر مجموعه ایمیدرو با موضوع تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک با سرمایه ۳۰ هزار میلیارد تومان برگزار میگردد.

استفاده از مکانیزم خرید و نگهداری سهام خزانه، یک راهکار شرکت‌ها برای حمایت از سهام‌شان در شرایط هیجانی بازار بورس است. خرید سهام خزانه، علامت‌دهی مدیران نسبت به ارزش ذاتی سهام شرکت، حمایت از ارزش واقعی سهام و راهی برای بهبود نقدشوندگی سهام برای سهامداران خرد است.

تصویر زیر را که مشخصات درخواست مجوز خرید سهام خزانه توسط فولاد مبارکه است، ببینید: