قیمت تمام شده محصولات فولادی ذوب آهن بیشتر از دیگر صنایع فولادی

به گزارش آرتین پولاد: به دلیل استفاده نکردن از یارانه برق و گاز میزان قیمت تمام شده محصولات فولادی در ذوب آهن بیشتر از دیگر صنایع فولادی کشور است.

مدیرعامل کارخانه ذوب آهن اصفهان در نشست خبری گفت: تفاوت تولید فولاد در کارخانه ذوب آهن با تولید فولاد به روش قوس الکتریکی بیش از ۱۵۰۰میلیارد ریال است .
منصوریزدی زاده با اشاره به میزان تولید یک میلیون تن چدن در۵ ماه گذشته افزود: با راه اندازی کوره بلند شماره یک در ۶ ماه دوم امسال تولید این کارخانه از مرز ۳ میلیون تن می گذرد.
وی با بیان اینکه تبدیل سنگ آهن به محصولات فولادی در کشور بیش از ۴ برابر ارزش افزوده ایجاد می کند گفت: در صورت تامین سنگ آهن کارخانجات فولادی و افزایش صادارت محصولات نهایی نیاز ارز معادن هم با افزایش تولید و تعامل با صنایع داخلی تامین خواهد شد.
مدیرعامل کارخانه ذوب آهن اصفهان با اشاره به افزایش رشد چشمگیر فولاد در کشور افزود: امروز در کشور بیش از ۲۶ میلیون تن فولاد تولید می شود که باید با اقتصاد مقاومتی و استفاده از همه ظرفیت های داخلی این میزان تولید را افزایش دهیم.
مدیرعامل کارخانه ذوب آهن همچنین گفت: کارخانه ذوب آهن قادر به تامین ریل و فولاد ریل است که در مترو و خطوط برون شهری برابر با آخرین استانداردهای جهانی استفاده می شود.
وی در در ادامه با اشاره به اقدامات کارخانه ذوب آهن اصفهان در زمینه محیط زیست و ایجاد صنعت سبز گفت: با طراحی، تولید و نصب موفقیت آمیز درب های ۷ متری فلکسی بل در کک سازی شماره ۳ کارخانه ذوب آهن این کارخانه برای حذف آلایندگی گام بزرگی برداشت.
یزدی زاده با اشاره به طرح های بهینه سازی مصرف آب در کارخانه ذوب آهن گفت: میزان مصرف آب در سال های گذشته بیش از ۱۷ میلیون متر مکعب بود که این میزان به ۱۴ میلیون مترمکعب در سال ۹۷ کاهش پیدا کرد.
وی از سرمایه گذاری ۱ هزار میلیارد تومانی کارخانه ذوب آهن در استفاده از پساب فاضلاب از شهرهای اطراف خبر داد و افزود:با اجرای این طرح ها و استفاده از قرارداد بی او تی ، تا ۴ سال آینده پساب صنعتی جایگزین آب خام برداشتی از زاینده رود می شود.
درآغاز این نشست اصحاب رسانه از طرح های زیست محیطی کک سازی شماره ۳ و خط تولید محصولات جدید کارخانه ذوب آهن بازدید کردند.