قیمت فولاد در بازار ساعتی تغییر می‌‌کند

به گزارش آرتین پولاد: رئیس کمیسیون کسب و کار خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: فولاد به‌خصوص ورق در بازار ساعتی تعیین نرخ می‌شود و این ضربه بزرگی به تولیدکنندگان کشور و استان کرمانشاه وارد کرده است.

فرهاد مرزی امروز، اظهار داشت: واحدهای تولیدی و صنعتی استان، فولاد مورد مصرف مواد اولیه خود را از فولاد مبارکه تهیه می‌کردند.
وی ادامه داد: این واحدها در مقاطع مختلف دارای کد بودند و از طریق کدینگ خریداری می‌کردند، ولی متاسفانه کدینگ آن‌ها را قطع کرده‌اند.
رئیس کمیسیون کسب و کار خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد: با قطع کدینگ، واحدها چاره‌ای نداشتند باید ازطریق بورس یا مچینگ خرید می‌کردند که تولید کننده به این وضع هم راضی بود تا مچینگ را نیز قطع کردند و خرید فقط باید از طریق بورس صورت گیرد.
مرزی ادامه داد: چند سرمایه‌گذار بزرگ به صورت عمده از بورس خریداری می‌کنند و به تولید کننده به قیمت بالا می‌فروشند؛ به عنوان مثال قیمت ورق که الان از فولاد مبارکه خریداری می‌شود از قیمت پروفیلی که تولید می‌شود گران‌تر است.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه یکی از مسائل و دلایل مهم برای تولید و اشتغال را داشتن یک شرایط ثابت برای نرخ و قیمت دانست تا تولیدکننده بتواند حداقل برای یک‌سال برنامه‌ریزی کند و افزود: تغییر قیمت به این صورت به تولیدکننده ضرر می‌رساند، او را زمین‌گیر می‌کند.
وی تصریح کرد: تغییر قیمت ونرخ مقاطع فولاد به‌خصوص ورق در کشور که از فولاد مبارکه تهیه می‌شود، اخیرا از روز به ساعت رسیده و همین ضربه بزرگی به تولیدکنندگان کشور و استان کرمانشاه وارد کرده است.