مجتمع فولاد زرند ایرانیان به بهره‌برداری رسید

به گزارش آرتین پولاد: مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد و رئیس هیات مدیره میدکو در آیین بهره‌برداری از این مجتمع گفت: آغاز بهره برداری از این پروژه بزرگ را تبریک می‌گویم و به مدیران و مجموعه همکاران میدکو و فولاد زرند ایرانیان خداقوت می‌گویم که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های صنعتی کشور را در شهر زرند اجرا کرده‌اند..
قاسمی در ادامه گفت: با افتخار و در کمال تواضع این هدیه اقتصادی را به ملت ایران تقدیم می کنیم و به همه مسئولان استان،شهرستان، دکتر پورمند، مهندس سهراب نژاد، مهندسان، کارگران و همه تلاشگران این عرصه که چون سربازان مجاهد، برای به نتیجه رسیدن این پروژه بزرگ تلاش کردید، خدا قوت می گویم.
وی افزود: از هیات مدیره بانک پاسارگاد هم به دلیل هماهنگی و همراهی با بخش اقتصاد تشکر می‌کنم زیرا با همدلی و هماهنگی میان بخش مالی و اقتصادی توانستیم این پروژه عظیم را به نتیجه برسانیم.
علی‌اصغر پورمند؛مدیرعامل میدکو نیز در این مراسم،گفت: از تلاش همه کسانی که در اجرای این پروژه گامی برداشتند تشکر می‌کنم و از گروه مالی پاسارگاد به دلیل حمایت‌هایشان قدردانی کرده و امیدواریم بتوانیم شاهد موفقیت های بیشتر در عرصه‌های مختلف و سربلندی ایران اسلامی باشیم.
سهراب‌نژاد مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان هم در آیین بهره برداری از مجتمع فولاد زرند ایرانیان گفت: این روز، روز بزرگی ست زیرا بزرگ ترین پروژه فولادی پس از انقلاب، در ایران، به بهره برداری رسید.
وی افزود: این پروژه در سال ۹۲ و در شرایط تحریم آغاز شد و طی ۷ سال با ایستادگی‌، همت و قاطعیت تک تک مدیران با تجربه ، مهندسان جوان و فعال، کارگران پرتلاش، پیمانکاران نجیب و همدل و با همراهی مسئولان استان وشهرستان به نتیجه رسید.
سهراب‌نژاد گفت: بهره برداری از فولاد نه تنها در پیشرفت اقتصادی شهرستان و استان تاثیر بسیاری خواهد داشت که با تولید ۱.۷ میلیون تن فولاد در اقتصاد ایران هم اثرگذار خواهد بود.
وی افزود: زنجیره تولید فولاد از معدن خمرود و جلال آباد آغاز می‌شود، با تولید۴ میلیون تن کنسانتره، ۵/۲میلیون تن گندله ، ۱میلیون و ۲۰۰هزار تن کک، پیش رفته و امروز با این بهره برداری، چرخه تولید ۱.۷ میلیون تنی فولاد کامل می‌شود.
سهراب‌نژاد با اشاره به اشتغال مستقیم بیش از ۶۵۰۰ جوان و هزاران نفر به صورت غیرمستقیم، ناشی از اجرای این پروژه،گفت: اجرای این پروژه حاصل ۱۰ میلیون مترمکعب خاک‌برداری و خاکریزی، ۳۱۰ هزار مترمکعب بتن‌ریزی، ۱۳۵ هزار تن تجهیزات، ۸۰۰ هزار قطر اینچ پایپینگ و ۲۵۳۰ کیلومتر کابل‌کشی بود.
سهراب‌نژاد در پایان سخنان خود با قدردانی از مسئولان مرتبط گفت: در تمام این سال ها مسئولان با رعایت تمام قوانین، از ما حمایت کرده‌اند و من قدردان آنها هستم.
در پایان این مراسم، امام جمعه ، نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی و فرماندار زرند در سخنانی جداگانه از تلاش‌های میدکو و زیسکو‌ در اجرای این پروژه و اشتغالزایی برای جوانان و هموار کردن مسیر پیشرفت اقتصادی شهرستان زرند قدردانی کردند.
بر اساس گزارش «اقتصاد کرمان»، مجتمع فولاد زرند، زیرمجموعه شرکت فولاد زرند ایرانیان است که در شهرستان زرند به اجرا درآمده است. هدف از ساخت این مجموعه، تولید سالانه ۱.۷ میلیون تن فولاد (Billet) می‌باشد که برای حدود ۲۷۰۰ نفر به‌طور مستقیم و برای ۲۷۰۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغالزایی در پی خواهد داشت.
این مجتمع آخرین حلقه از زنجیره تأمین فولاد در مجموعه فولاد زرند ایرانیان است.