محکوم به کاهش هزینه‌های تولید هستیم

به گزارش آرتین پولاد: مهدی رنجبری، مدیرعامل مجتمع فولاد کویر دامغان گفت: در حال حاضر با توجه به شرایطی که بازار جهانی فولاد تجربه می‌کند و نرخ های موجود در فولاد و مارجین رو به پایین سود بنگاه‌های فولادی، آنچه که مهم این است که ما بر اصل بهره وری و کاهش هزینه‌ها تمرکز داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما در حال حاضر محکوم هستیم به این‌که هزینه‌های واحدها را به لحاظ مصرف مواد و دریافت حداکثر راندمان از مواد اولیه و تجهیزات داشته باشیم تا بتوانیم هزینه‌های تولید را کاهش دهیم. متاسفانه در این بخش در شرکت‌های خصوصی فعالیت زیادی انجام نشده است و به مباحث بازاریابی و بازرگانی بسنده کرده ایم.

وی در خصوص چالش انرژی در سال جاری نیز اظهار داشت: در بحث انرژی امسال هم متاسفانه مانند سال قبل با کمبود انرژی در فصول گرم و سرد سال مواجه بودیم که این امر مشکلاتی را برای امر تولید به وجود آورد و سبب افزایش هزینه و قیمت تمام شده تولید شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهادهای مختلفی از جمله راه‌اندازی نیروگاه‌ها توسط صنایع فولادی، مشارکت در احداث نیروگاها، یا مشارکت در بازسازی نیروگاه های قدیمی انواع روش‌های مختلف است که می‌توان برنامه‌ریزی کرد حتی در شرکت‌های شبیه ما می‌توانیم از گازهای گرم خروجی برای احداث نیروگاه ها استفاده کنیم همه این موارد برنامه‌هایی است که باید برای تولید انرژی جهت مصرف در واحدهای فولادی در نظر داشت.