مدیرعامل آهن و‌ فولاد ارفع تاکید کرد:هم چراغ خانه‌ها روشن بمانند و هم کوره‌های کارخانجات

به گزارش آرتین پولاد: به عبارتی در هر بحرانی که پیش می آید دولت ها، سیاست هایی را در پیش می گیرند که در کوتاه مدت فشار کمتری به کل بدنه اقتصاد که ستونهای اصلی آن تولیدکنندگان هستند، وارد نمایند و از طرف دیگر اصل بحران در کوتاهترین زمان ممکن برطرف گردد. در صورتیکه همگان اذغان دارند با اقدام وزارت نیرو در دولت قبل در راستای قطع برق واحدهای تولیدی فولاد و سیمان، شوک سنگینی به این بازار وارد شد که قطعا تبعات سنگینی در آینده برای این حوزه دارد همانطور که در میزان صادرات شرکتها و تولید تیر و مردادماه، ماحصل این تصمیم را شاهد بودیم متاسفانه قطع برق هم بر کنترل قیمت و هم سیاستهای صادراتی تاثیر منفی گذاشت و در نهایت فعالان حوزه فولاد را معترض کرد.

علی محمدی در این خصوص عنوان نمود:دولت جدید با رویکردی جدید آغاز به کار کرده است و با توجه به توانمندی و تجربیات ارزشمند دکتر فاطمی امین در وزارت صمت و مهندس محرابیان در قامت وزارت نیرو که در کارنامه خود وزارت صنایع و معادن را دارد، می توان به تحولات مثبتی در دو حوزه صنایع معدنی و انرژی امیدوار بود، چراکه ایشان باتوجه به سابقه فعالیت های خود با مشکلات و دغدغه های این حوزه های مهم بخوبی آشنا هستند و به عنوان افراد تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در وزارتخانه های تحت امر خود، می‌توانند سیاست ها و برنامه هایی همه جانبه را با حداقل آسیب اتخاذ و عملیاتی نمایند.

نگاهی به خروجی های مثبت عملکرد این دو بزرگوار در سالهای فعالیت ایشان، گواهی بر این امیدواری است.هرچند که ما نیز وظیفه خود میدانیم در راستای رفع این مشکل در کنار وزارت صمت و وزارت نیرو باشیم.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع خاطرنشان کرد: ما به عنوان فعالان حوزه فولاد، مشکلات خود را به سبب قطع برق، مشفقانه به دولت پیشین اعلام کردیم و از طرفی تلاش کردیم دغدغه ها و گلایه هایمان را هم دلسوزانه به گوش وزارت نیرو در دولت جدید برسانیم و به رسالت خود در این زمینه عمل کنیم.

با توجه به شرایط کشور، تحریم های ظالمانه آمریکا و همچنین در راستای برنامه و قول های دولت محترم به مردم در زمینه هایی نظیر تامین مسکن، اشتغال، خودرو و… امروز بیش از هر زمانی ما در حوزه فولاد وظیفه داریم با تمام توان در جهت تامین نیازهای داخلی از یک سو و ارز آوری برای کشور از سوی دیگر، تمام تلاشمان را بکار بگیریم.

امیدواریم در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به عنوان سال «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» نامگذاری شده، با سیاست ها و برنامه های دولت جدید و نیز با عزم انقلابی و عمل جهادی، تشریک مساعی، هم افزایی و تعامل سازنده، ان شاالله هم چراغ خانه ها روشن بمانند و هم کوره های تولید.