مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد منصوب شد

به گزارش آرتین پولاد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور حکمی، رضا مسرور را به سمت مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد منصوب نمود.

در بخشی از این حکم آمده است: «انتظار می‌رود در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید با رعایت قانونمداری، سعی و تلاش مضاعف در بعد نظارتی، استقرار انضباط مالی، مدنظر قرار دادن منافع و مصالح بازنشستگان عزیز و ارتقای جایگاه آن صندوق، تمهیدات لازم را در جهت خدمت به جامعه فرهیخته و ممتاز بر اساس شرح ماموریت‌های پیوست به عمل آورید.»
شریعتمداری در مراسم معارفه مدیرعامل صندوق بازنشتگی فولاد با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، انتصاب رضا مسرور را منشا خیر دانست و ابراز امیدواری کرد وی در این مسئولیت جدید و خطیری که پیش رو دارد همانند مسئولیت‌های پیشین موفق گردد.
شریعتمداری همچنین از دوره سرپرستی آقای هاشمی‌منش و زحمات بی‌دریغ او قدردانی کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صندوق بازنشستگی فولاد را از جمله صندوق‌هایی دانست که همه در گذشته آرزوی عضویت در آن را داشتند. وی گفت: بنا به دلایلی وضعیت فعلی آن چندان مطلوب نیست. هرچند که ما تلاش کرده‌ایم پرداخت مستمری مستمری بگیران و بازنشستگان در زمان معین پرداخت شود و از حداقل امکانات در حوزه نیازهای درمانی شان برخوردار شوند، اما بین آرمان‌ها و ایده‌های ما و وضعیت زندگی بازنشستگان و از کارافتادگان خصوصا در صنعت فولاد فاصله وجود دارد.
وزیر کار افزود: در حال حاضر با هدف اصلی که رفاه و رضایتمندی این قشر از جامعه هست فاصله زیادی وجود دارد بنابراین توجه به زندگی بازنشستگان عین وفا و جوانمردی است.
وی کیفیت کنترل‌های داخلی، به‌روز رسانی همه صورت‌های مالی؛ روشنگری و شفافیت و استقرار نظارت‌های بیرونی را از رویکردهای مهم صندوق‌های بازنشستگی با اولویت شرکت‌های زیرمجموعه آنها ذکر کرد.
شریعتمداری با بیان اینکه این مجموعه باید کاملا شفاف اداره شود، ادامه داد: شفافیت و انتصاب افراد شایسته باید سرلوحه کار این صندوق قرار گیرد.
وی ادامه داد: با استقرار نظام شایسته‌سالاری و گام گذاشتن در مسیر شفافیت، سلامت و کارآمدی صندوق‌های بازنشستگی در آینده تضمین می‌شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بسیار امیدوارم آقای دکتر مسرور با تجربیات و مسئولیت‌هایی که در مناطق آزاد اقتصادی همچون بندر انزلی، کیش و ماکو داشته‌اند و با عنایت به اقدامات نوآورانه و خلاقانه‌ای که در این مناطق داشته‌اند، و همچنین با توجه به سابقه عضویت در هیات مدیره شستا این رویکرد را در صندوق بازنشستگی فولاد و زیرمجموعه‌های آن ادامه دهد و شرایط صندوق را به حالت مطلوب برساند.
پس از سخنان وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، رضا مسرور (مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد) اظهار داشت: امیدوارم بتوانم در این مسئولیت منشا اثر باشم و خدمت کوچکی به مجموعه صندوق بازنشستگی فولاد نمایم.
وی با اشاره به اینکه بنگاه اقتصادی یعنی سودآوری گفت: بنابراین در یک بنگاه اقتصادی تصمیمات باید بجا، به موقع و سریع انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه باید شرکت‌های زیان ده را کم کنیم، افزود: بایستی به سمت بورس برویم و شرکت‌های صندوق را وارد بورس کنیم. این موضوع یکی از هدف گذاری‌های ماست و به این سمت خواهیم رفت.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد ادامه داد: برخی پروژه‌های عمرانی را باید اولویت‌بندی کنیم و پروژه‌های نیمه تمامی که می‌تواند سودده باشد را به موقع تکمیل کنیم.
وی بر لزوم نظارت بر فعالیت‌های شرکت‌های زیرمجموعه صندوق و لزوم شفاف‌سازی اطلاعات مالی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه شفاف‌سازی بیشتر ابهامات را کمتر می‌کند، ادامه داد: رویکرد صندوق این است که همه مباحث به صورت شفاف در سایت قرار گیرد و اطلاعات این سازمان را برای جامعه کارگری و مردم مشخص خواهیم کرد.
مسرور با تاکید ویژه بر لزوم سودآوری فعالیت‌های صندوق گفت: بایستی به سمت سودآوری شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی فولاد گام برداریم.
ریاست منطقه آزاد تجاری بندر انزلی، عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا)، ریاست هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری کیش و مشاور اقتصادی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از جمله مهم ترین سوابق مدیریتی رضا مسرور است.