مراحل اجرای ریل UIC۶۰ از مهرماه کلید می‌خورد

به گزارش آرتین پولاد: معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان با تاکید بر اینکه برنامه تولید ۲ میلیون و پانصد هزار تن این شرکت قابل تحقق است، گفت: مراحل اجرای ریل UIC۶۰ در نورد ۶۵۰ از مهرماه به بعد کلید خواهد خورد.

به نقل از شرکت ذوب آهن اصفهان، مهرداد تولاییان با بیان اینکه تولید مجدد ریل U۳۳ از روزهای آخر خرداد ماه در کارگاه نورد ۶۵۰ آغاز شده است، اظهار کرد: برنامه ما این است که در مرداد ماه محموله ای ۳۰۰۰ تنی که تمام مراحل تایید فنی آن طی شده باشد به راه آهن جمهوری اسلامی تحویل دهیم. در این خصوص برنامه‌ای تعیین شده که تحویل در ماه های نخست ۳۰۰۰ تن بوده و در ماه های آتی این عدد افزایش یابد.
وی با تاکید بر اینکه در بحث تولید ریل UIC۶۰ با توجه به اینکه شمش مورد نیاز آن از کارگاه فولادسازی تامین می‌شود و در مرداد ماه نیز مراحل راه اندازی VD را داریم، افزود: امیدواریم بتوانیم تا آخر مرداد ماه تولید آزمایشی شمش ریل UIC۶۰ را در فولادسازی انجام دهیم و در شهریور ماه شمش قابل تحویل به نورد ۶۵۰ تولید شود.
وی تصریح کرد: مراحل اجرایی تولید انبوه ریل UIC۶۰ در نورد ۶۵۰ از مهرماه انجام می‌شود و پیش‌بینی این است که با شرایط و امکاناتی که داریم در نیمه دوم سال جاری ریل UIC۶۰ را به مشتری تحویل خواهیم داد.
معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان خاطر نشان کرد: واقعیت این است که تاکنون یک محموله ۵۰۰ تنی ریل را تحویل داده ایم و به منظور جلب رضایت مشتری باید بتوانیم طی چند مرحله حداقل محموله های ۳۰۰۰ هزار تنی را تحویل راه آهن بدهیم تا آنها نیز در خصوص تامین این محصول استراتژیک آسوده خاطر باشند.
وی در خصوص استانداردهای ریل، گفت: مراحل تولید ریل مطابق با استاندارد صورت می‌گیرد. استانداردی که قبلاً در دنیا و کشور ما نیز وجود داشت فیش UIC۸۶۰ بود، اما در حال حاضر استاندارد پیشرفته تر و سختگیرانه تر EN ۱۳۶۷۴-۱ مورد توجه است. سیاست کلی راه آهن جمهوری اسلامی این است که از ریل با استاندارد جدید استفاده کند و ما نیز به آنها حق می دهیم که محصولی مطابق با بروزترین استانداردها درخواست کند و این وظیفه ما است که به عنوان تولیدکننده مطابق با این استانداردها عمل کنیم.
تولاییان اضافه کرد: نماینده بازرسی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در حال حاضر شرکت BV (بیرووریتاس) است و تمام مراحل تولید ریل، مدارک فنی و تست‌ها را بررسی می‌‎کند و پس از نظارت بر روی کلیه مراحل تولید و تایید شرکت مذکور، ریل تولیدی قابل ارائه به راه آهن است. ذوب آهن اصفهان به عنوان تولیدکننده این محصول استراتژیک که با جان انسان ها ارتباط دارد همکاری لازم را در راستای تولید محصول کیفی همواره مد نظر دارد.
وی برنامه تولید ۲ میلیون و پانصد هزار تن را قابل تحقق عنوان کرد و گفت: در ماه های خرداد و تیر به دلیل مشکل آب که به صورت پیش بینی نشده به کارخانه تحمیل شد، زمان را از دست دادیم، اما در حال حاضر شرایط آب به صورت تقریباً پایدار رسیده است. خوشبختانه با شرایط فعلی تمام خطوط اصلی تولید مشغول به کار هستند و مانعی برای تولید وجود ندارد و امیدواریم با تامین به موقع و مستمر مواد اولیه مطابق با برنامه پیش بینی شده، حرکت کنیم.