مروری بر بازار بیلت در هفته گذشته

به گزارش آرتین پولاد: در جنوب شرق آسیا بهای بیلت وارداتی تحت تاثیر پایین بودن تقاضا، بدون تغییر باقی ماند.

در هفته منتهی به ۲۷ جولای بهای بیلت در بازارهای مختلف جهانی یا در روند افزایشی قرار گرفت و یا بدون تغییر باقی ماند. به غیر از چین تقاضا در بیشتر مناطق چندان زیاد نبود.
در روز جمعه ۲۷ جولای شاخص بیلت تانگشان با افزایش ۷۰ یوان نسبت به جمعه قبل از آن به ۳۷۹۰ یوان رسید. ذخایر بیلت در تانگشان نیز با ۳۰ هزار تن افزایش در دوره مذکور به ۳۱۰ هزار تن رسید.
قیمتهای مطلوب داخلی و تقاضای قوی باعث شد چینی‌ها عرضه‌ای به بازارهای خارجی نداشته باشند. با این وجود به عقیده مدیر صادرات یکی از فولادسازها با در نظر گرفتن قیمتهای داخلی بیلت صادراتی می‌توانست در محدوده ۵۲۵ تا ۵۳۰ دلار FOB قرار گیرد.
در جنوب شرق آسیا بهای بیلت وارداتی تحت تاثیر پایین بودن تقاضا، بدون تغییر باقی ماند. بر اساس شنیده‌های بازار بیلت ژاپن ۵۴۶ دلار CFR فیلیپین رزرو شد و محموله از بیلت القایی هند به قیمت ۵۳۳ دلار CFR به فیلیپین فروخته شد.
بیلت CIS نیز در روز جمعه ۲۷ جولای ۵۴۷ تا ۵۴۸ دلار CFR پیشنهاد می‌شد.
به دلیل تعمیرات خطوط تولید فولادسازهای اوکراینی عرضه بیلت CIS به بازار کاهش یافت. از سوی دیگر مصری‌ها درخواستهای خرید خود را تا حدودی افزایش دادند و انتظار می‌رود بیلت در محدوده ۵۱۷ تا ۵۲۰ دلار CFR به مصر به فروش برسد.
فولادسازهای ترکیه نیز پیشنهادهای ۵۱۰ تا ۵۲۰ دلار CFR از CIS دریافت کردند که البته ترکها ترجیح دادند بر خرید قراضه تمرکز کنند.