واحد تولید شمش آلومینیوم تکاب به بهره‌برداری رسید

به گزارش آرتین پولاد: یک واحد صنعتی تولید شمش آلومینیوم با ظرفیت تولید روزانه ۲ تن در شهرک صنعتی تکاب با حضور جمعی از مسوولان محلی به بهره‌برداری رسید.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تکاب در آیین افتتاح این واحد صنعتی، گفت: این کارگاه ریخته‌گری و تولید شمش آلومینیوم در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع و به همت جمعی از کارآفرینان جوان راه‌اندازی و برای تکمیل و بهره‌برداری از آن ۲ میلیارد ریال در آن سرمایه‌گذاری شده است.
حسن عباسی افزود: با راه‌اندازی این کارگاه تولیدی و صنعتی برای پنج نفر به‌صورت مستقیم زمینه اشتغال پایدار فراهم شده است که با فعالیت آن روزانه ۲۰۰ قطعه شمش ۱۰ کیلوگرمی آلومینیوم تولید و روانه بازار می‌شود.
وی بیان کرد: مواد اولیه این واحد صنعتی از ضایعات قطعات آلومینیومی خودروها و سایر تجهیزات اسقاطی تامین می‌شود و محصول تولیدی آن نیز به‌صورت شمش به کارخانه‌های تولید قطعات خودرو در تهران ارسال خواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار تکاب ادامه داد: ظرفیت تولید این واحد صنعتی قابلیت افزایش تا چهار تُن شمش آلومینیوم در روز را نیز دارد.
عباسی اضافه کرد: در سال جهش تولید حمایت از طرح‌های اقتصادی و کارآفرینی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک با هدف ایجاد اشتغال برای جوانان از اولویت‌های مهم دولت در مناطق محروم کشور به‌شمار می‌رود.
تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و هم‌اینک ۲۰ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی با ۸۰ نفر اشتغال در شهرک صنعتی این شهرستان فعالیت می‌کنند.