وزارت صمت در محدودسازی برق صنایع فولادی با هیچ نهادی به توافق نرسیده است/ تصمیم توانیر یک طرف است و رسمیت ندارد

به گزارش آرتین پولاد: کتایون نعمت‌پور، مدیرکل دفتر محیط کار و محیط زیست وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگوی اختصاصی با چیلان درباره نامه‌ای که شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع برق ایران (توانیر) با موضوع مدیریت بار صنایع انرژی‌بر، سیمان و فولاد در شرکت‌های توزیع منتشر کرده گفت: وزارت صمت در جریان تنظیم و ارسال این نامه نبوده است.

وی افزود: وزارتخانه در زمینه محدودسازی برق صنایع از جمله صنایع فولادی در ماه‌های گرم پیش رو با هیچ نهادی به توافق نرسیده و تا این لحظه هیچ تفاهم‌نامه مستند و مکتوبی ارائه نشده است.

نعمت‌پور تصریح کرد: روشن نیست توانیر این نامه را بر چه اساسی تنظیم کرده و انتشار داده است؟

مدیرکل دفتر محیط کار و محیط زیست وزارت صمت همچنین خاطرنشان کرد: نامه توانیر می‌تواند با هدف کسب اطلاعات از واحدهای صنعتی منتشر شده باشد و یا حتی امکان دارد با هدف بررسی بازخورد واحدهای صنعتی به اعمال این محدودیت‌ها منتشر شده باشد. با این حال هر چه هست این نامه یک‌طرفه تنظیم شده و از نظر سند موضوعی رسمیت ندارد.

گفتنی است در نامه‌ توانیر خطاب به مدیران عامل شرکت‌های توزیع نیروی برق تصریح شده که صنایع انرژی‌بر از جمله صنعت فولاد از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور با کاهش چشمگیر بار الکتریکی رو‌به‌رو خواهند شد.