وزیر کار از تسهیل تامین مواد اولیه ذوب آهن اصفهان خبر داد

به گزارش آرتین پولاد: محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک میلیون و ۷۵۰ هزار تُن سنگ آهن موجود در سنگ آهن مرکزی و بافق به شرکت ذوب آهن اختصاص پیدا کرد تا این شرکت در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه نشود.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست کمیسیون صنایع و معادن، گفت: ۱۵ مرداد برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در کمیسیون صنایع و معادن حاضر شدم و توضیحاتی درباره مسائل مربوط به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مشکل تامین مواد اولیه شرکت ذوب آهن، ارائه شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مقرر شد؛ جلسه ای برای بررسی مشکلات شرکت‌های ذوب آهن و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تشکیل و مسائل مربوطه کارشناسی شود.

وی درباره وضعیت تامین مواد اولیه مورد نیاز ذوب آهن، اظهار کرد: با تصویب هیئت وزیران علاوه بر ظرفیت‌های گذشته، یک میلیون و ۷۵۰ هزار تُن سنگ آهن موجود در سنگ آهن مرکزی و بافق به شرکت ذوب آهن اختصاص پیدا کرد تا این شرکت در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه نشود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تامین ذغال سنگ، ادامه داد: ذغال سنگ پروده طبس نیز با اقدامی داخلی در مبادله سهام بین شرکت ذوب آهن و صندوق بازنشستگی فولاد، برای تامین ذغال مورد نیاز شرکت ذوب آهن اختصاص داده شد.

این عضو کابینه دوازدهم بیان کرد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باید استفاده از ظرفیت داخلی را جایگزین مراجعه به بازارهای خارجی کرده و نیازمندی های خود برای ساخت و تولید قطعات را از داخل تامین کند.