پیش‌بینی تاتا استیل از بازار فولاد هند و اروپا

به گزارش آرتین پولاد: به گفته مدیر عامل شرکت تاتا استیل؛ با افزایش تقاضای فولاد در کشور هند این شرکت همچنان دیدگاه افزایشی به قیمتهای فولاد در شبه قاره دارد.

به گفته مدیر عامل شرکت تاتا استیل؛ با افزایش تقاضای فولاد در کشور هند این شرکت همچنان دیدگاه افزایشی به قیمتهای فولاد در شبه قاره دارد.
پیش‌بینی می‌شود تقاضای محصولات نهایی فولادی در هند در سال ۲۰۱۸ به ۹۲ میلیون تن برسد که ۵ میلیون تن بالاتر از سال ۲۰۱۷ است. همچنین بر اساس پیش‌بینی شرکت تاتا استیل تقاضای فولاد هند در سال ۲۰۱۹ به ۹۸ میلیون تن افزایش خواهد یافت.
با توجه به افت تقاضای فصلی، انتظار می‌رود در فصل بارانهای موسمی (جولای تا سپتامبر) قیمت فولاد در این کشور تا حدود زیادی با ثبات باشد.
در ارزیابی ماه می متال بولتن کلاف ورق گرم داخلی هند در محدوده ۴۵,۳۰۰ تا ۴۵,۸۰۰ روپیه معادل ۶۶۶ تا ۶۷۴ دلار تحویل کارخانه مبدا قرار گرفت و نسبت به ۴۱,۷۵۰ تا ۴۲,۲۵۰ روپیه در ژانویه سال جاری رشد محسوسی داشته است.
شرکت تاتا استیل در هند در ۱۲ ماه منتهی به مارس سال جاری ۱۲.۴۸ میلیون تن فولاد خام تولید کرد و سود خالص آن پس از کسر مالیات، بهره و استهلاک به ۳.۲۴ میلیارد دلار رسید و نسبت به ۲.۵ میلیارد دلار سود سال قبل رشد چشمگیری داشته است.
این سود بالا به دلیل قیمتهای فروش بالا و سرمایه‌گذاری زیاد دولت هند در پروژه‌های زیربنایی و عمرانی بوده است.
پیش بینی بازار اروپا
پیش‌بینی این شرکت از بازار فولاد اروپا حاکی از ثبات قیمتها با در نظر گرفتن محدودیت‌های جدید چینی‌ها پس از کاهش تولید در زمستان است.
انتظار می‌رود تقاضای فولاد اروپا ۲.۳ درصد رشد را در سال ۲۰۱۸ تجربه کند در شرایطی که فشار واردات فولاد به این قاره نیز ادامه خواهد یافت.
در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس واحدهای تولیدی تاتا استیل در اروپا ۹.۹ میلیون تن فولاد تولید کردند که ۰.۶ درصد بالاتر از سال مالی قبل است.