چالش های کربن‌زدایی در صنعت فولاد

به گزارش آرتین پولاد: یوآخیم وون شیل (Joachim von scheele)، مدیر تجاری‌سازی فناوری فولاد سبز شرکت لینده آلمان در سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته گری مداوم گفت:هزینه‌ بالا و مقیاس‌پذیری از جمله چالش های کربن‌زدایی در صنعت فولاد است.

وی افزود:تحولات زیادی در فرایند تولید هیدروژن رخ داده و در حال ارزان‌تر شدن است اما هنوز با عددی که مدنظر فولادسازان است، فاصله دارد. باید سعی کنیم آن را به ۲ دلار در هر تن برسانیم.

وی گفت:استفاده از سوخت های اکسیژنی رویکرد نوآورانه و مقرون به صرفه ای برای تولید فولاد سبز است که از فناوری های بدون شعله استفاده می کند.

وون شیل گفت: تجربیات خوبی در سوئد و فنلاند و چند کشور دیگر در بهره گیری از هیدروژن و همچنین فرایند بدون شعله داشته ایم که قابل استفاده در ایران است.

وی افزود: در سال ۲۰۵۰ استفاده از هیدروژن و انرژی های تجدیدپذیر در صنعت فولاد جهان رایج خواهد شد اما سرعت حرکت کشورها در این مسیر متفاوت است. ایران در نقطه خوبی در این راه قرار دارد و فولاد هرمزگان پتانسیل لازم برای تولید فولاد سبز را دارد.

مدیر تجاری جهانی مدیر تجاری‌سازی جهانی شرکت لیندی آلمان با اشاره به اهمیت مسیر تولید فولاد سبز در کشورهای مختلف جهان تصریح کرد که خوشبختانه با برنامه‌ریزی مناسب شرکت لینده آلمان هم اکنون در مسیر تولید فولاد سبز قرار گرفته است تا با استفاده از تکنولوژی‌های جدید همچنان بتواند در این راستا رویکردهای مناسبی را برای حفظ محیط زیست داشته باشد.