چین به‌رغم درگیریهای تجاری، خرید فولاد از هند را افزایش داد

به گزارش آرتین پولاد: شرکت های برتر فولاد هند مانند «تاتا استیل» و «جی اس دبلیو استیل» به همراه سایر شرکت های هندی ۴.۶۴ میلیون تن محصولات تکمیل شده یا نیمه تکمیل شده فولاد هند را بین آوریل تا جولای در بازار جهانی به فروش رساندند.

به نقل از فایننشال اکسپرس، صادرات فولاد هند در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به بیش از دو برابر شده و به بالاترین رقم طی ۶ سال گذشته رسیده است. افزایش خرید چین علی رغم درگیری‌های بین پکن و دهلی نو، باعث این افزایش بوده است.
تاجران می‌گویند کاهش قیمت‌ها باعث افزایش خرید چینی‌ها شده است چون فروشندگان هندی به دنبال فروش مازاد تولید فولاد خود به خاطر کاهش تقاضا بوده‌اند تا درآمد خود را افزایش دهند.
مشخص نیست فروش این مقدار فولاد قوانین تجاری را شکسته باشد یا نه ولی انجمن آهن و فولاد چین طی بیانیه ای اعلام کرد این معاملات را تحت کنترل داشته است.
شرکت‌های برتر فولاد هند مانند «تاتا استیل» و «جی اس دبلیو استیل» به همراه سایر شرکت‌های هندی ۴.۶۴ میلیون تن محصولات تکمیل شده یا نیمه تکمیل شده فولاد هند را بین آوریل تا جولای در بازار جهانی به فروش رساندند. اطلاعات دولتی نشان می‌دهد این رقم در سال گذشته میلادی برابر با ۱.۹۳ میلیون تن بوده است.
از این ۴.۶۴ میلیون تن، ویتنام و چین به ترتیب ۱.۳۷ و ۱.۳ میلیون تن فولاد خریداری کرده‌اند.
ویتنام همواره یکی از خریداران فولاد هند بوده است ولی ظهور چین به عنوان یک خریدار برتر جایگزین بازارهای قدیمی هند مثل ایتالیا و بلژیک شده و تعجب همگان را برانگیخته است.
روابط تجاری بین دهلی‌نو و پکن پس از درگیری‌های مرگبار مرزی در ماه ژوئن و کشته شدن ۲۰ سرباز هندی رو به وخامت گذاشته است.
گرچه چین یکی از تولید کنندگان بزرگ تولید فولاد در جهان است، ولی به خاطر افزایش هزینه‌های زیرساختی نیاز به واردات دارد.