کارشناسان کمیسیون توسعه و اصلاحات چین افزایش نظارت بر قیمت‌های سنگ آهن را پیشنهاد کردند

به گزارش آرتین پولاد: به دلیل افزایش سریع قیمت سنگ آهن در روزهای اخیر، مرکز نظارت بر قیمت های کمیسیون توسعه و اصلاحات چین (NDRC) نشستی را با حضور برخی بنگاه های بازار و کارشناسان این صنعت به منظور تحلیل بازار سنگ آهن و تحولات اخیر قیمت ها تشکیل دادند. این نشست با هدف ارایه پیشنهادات زیر برگزار گردید:

کارشناسان بر این باورند که افزایش اخیر قیمت سنگ آهن بدون تغییر اساسی در مبانی و اصول بنیادی عرضه و تقاضا بوده و نشان دهنده سفته بازی است.

به طور ویژه باید گفت سازمان های بین المللی خصوصی، سوابق کلی بهبود ضعیف اقتصاد جهانی و کاهش محدودیت های عمومی عرضه سنگ آهن را نادیده گرفته اند و خودسرانه از این موضوع دفاع کردند که عرضه سنگ آهن با کمبود مواجه است و قیمت ها به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

این موضوع بر تمایلات بازار برای افزایش قیمت ها فشار آورده و به طور جدی باعث انحراف بازار شده است.

کارشناسان پیشنهاد کرده اند که بنگاه های بازرگانی سنگ آهن و بنگاه های آهن و فولاد نگاهی جامع و منطقی بر عرضه و تقاضای فعلی بازار سنگ آهن داشته و در فعالیت های سفته بازی و سوداگرانه شرکت نکنند.

علاوه بر این، موسسات اطلاعاتی و موسسات مالی باید به طور عینی و دقیق اطلاعات بازار و گزارش های تحقیقاتی را منتشر کنند و این اطلاعات نباید گمراه کننده و فریبکارانه برای تحریک انتظارات به منظور افزایش قیمت ها باشد.

علاوه بر این کارشناسان پیشنهاد داده اند که ادارات مربوطه باید به تقویت نظارت مشترک بر بازارهای نقدی و آتی ادامه دهند و اقدامات غیر قانونی مانند جعل و انتشار اطلاعات درمورد افزایش قیمت ها، احتکار و افزایش قیمت ها را سرکوب کنند و اساسا مانع افزایش غیر منطقی قیمت سنگ آهن شوند.