کاهش قیمت سنگ‌آهن با افت تقاضای بخش فولاد چین



به گزارش آرتین پولاد:با توجه به کاهش شدید تولید فولاد در چین با هدف کاهش آلایندگی‌ها، تقاضا برای سنگ‌آهن کاهش یافت.

به نقل از بلومبرگ، سنگ‌آهن تحت فشار فزآینده‌ای قرار دارد، معاملات آتی سنگاپور طی دو هفته اخیر ۱۸ درصدکاهش یافته است.
پکن اقدامات خود را برای کاهش آلودگی یکی از آلاینده‌ترین صنایع خود افزایش داده است. گروه شاگانگ، چهارمین کارخانه فولاد بزرگ جهان، این هفته اعلام کرد که تولید و فروش خارج از کشور را محدود می‌کند تا از تلاش‌های دولت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای پیروی کند.
تلاش‌های پکن برای پایین آوردن تولید فولاد به کمتر از رکورد سال گذشته تاکنون موفقیت‌آمیز نبوده و تولید آن در نیمه اول ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل ۱۲ درصد افزایش یافته است.
این مسئله، انتظارات را افزایش داده که تولید فولاد چین باید تا پایان سال به طور قابل توجهی محدود شود. در عین حال، چین اقدامات بیشتری را برای کاهش صادرات فولاد انجام داده که هدف از آن جبران کمبود عرضه در بازار داخلی است.
ویوک دار، تحلیلگر کالای بانک مشترک‌المنافع استرالیا، در یادداشتی در این زمینه نوشته است: محدودیت‌های فولادی چین تقاضا برای سنگ‌آهن را تضعیف می‌کند. ثابت نگه داشتن تولید در سال جاری به معنای کاهش ۱۲ درصدی تولید در نیمه دوم سال است. ما انتظارنداریم که تولید فولاد خام چین تا این حد منقبض شود، اما تولید فولاد چین اکنون با موج منفی بیشتری نسبت به کاهش تقاضای فولاد مواجه است.
روز جمعه قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی سنگاپور بیش از ۹ درصد سقوط کرد و ۱۷۵٫۹۵ دلار در هر تن معامله شد. قیمت سنگ‌آهندر بورس کالای دالیان هم با ۷٫۹ درصد کاهش بسته شد.
چین علاوه بر محدود کردن تولید فولاد، تضعیف تقاضای بخش املاک را نیز مدنظر قرار دارد و پس از افزایش سریع قیمت مسکن در نیمه اول امسال، از پنج شهر خواست بازارهای محلی خود را تثبیت کنند.
در بخش عرضه، شرکت واله برزیل، دومین تولیدکننده بزرگ سنگ‌آهن جهان، اعلام کرد که با وجود اختلالات اخیر، مطمئن است که به هدف تولید سالانه ۳۱۵ تا ۳۳۵ میلیون تن خواهد رسید.