کاهش قیمت کلاف ورق سرد در بازار اروپا

به گزارش آرتین پولاد: کلاف ورق سرد ماه می را در آرامش سپری خواهد کرد و در جنوب اروپا قیمت کلاف ورق سرد تحت تاثیر قیمتهای پایین واردات قرار خواهد داشت.

بازار در آرامش نسبی به سر می‌برد و توزیع‌کنندگان کلاف ورق سرد بیشتر بر فروش محصولات خود تمرکز دارند و کمتر اقدام به خرید از فولادسازها می‌کنند.
به نقل از کارشناسان، کلاف ورق سرد ماه می را در آرامش سپری خواهد کرد و در جنوب اروپا قیمت کلاف ورق سرد تحت تاثیر قیمتهای پایین واردات قرار خواهد داشت.
به دلیل احتمال اعلام تعرفه اولیه بر واردات کلاف ورق سرد در قالب تحقیقات جدید اتحادیه اروپا تمایل به واردات کاهش یافته است.
انتظار می‌رود شورای اروپایی در اقدام اولیه برای واردات سهمیه تعیین کند.
در عین حال فولادسازهای شمال اروپا به خوبی سهمیه‌های خود را به فروش رساندند و انتظار می‌رود با بهانه قرار دادن تحقیقات جدید تعرفه‌ای اقدام به افزایش قیمتهای فروش خود نمایند.
در ارزیابی ۲۵ آوریل متال بولتن کلاف سرد داخلی جنوب اروپا با ۱۰ تا ۱۵ یورو کاهش نسبت به یک هفته قبل به ۶۱۰ تا ۶۳۰ یورو معادل ۷۴۵ تا ۷۷۰ دلار تحویل کارخانه مبدا رسید.
کلاف سرد وارداتی به جنوب اروپا نیز در محدوده ۶۰۰ تا ۶۲۵ یورو CFR ارزیابی می‌شود که ۵ تا ۲۰ یورو کاهش هفتگی دارد.
در شمال اروپا کلاف ورق سرد داخلی ۶۴۰ تا ۶۶۰ یورو تحویل مبدا و کلاف ورق سرد وارداتی ۶۱۰ تا ۶۲۰ یورو CFR ارزیابی می‌شود که هردو محدوده با کاهش حدود ۱۰ یورویی نسبت به هفته قبل همراه شدند.
در نبود واردات در شمال اروپا فشار زیادی بر فولادسازهای این منطقه نسبت به جنوب اروپا نیست.