کاهش ۶.۸ درصدی تولید جهانی فولاد در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲

به گزارش آرتین پولاد:انجمن جهانی فولاد گزارش داد: مجموع تولید جهانی این محصول در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی کاهش ۶.۸ درصدی را به ثبت رساند. ایران نیز با تولید ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تنی فولاد همچنان در جایگاه دهمین فولادساز برتر جهان قرار دارد.

به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، فولادسازان جهان از ابتدای ژانویه تا پایان مارس ۲۰۲۲میلادی (۱۱ دی‌۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین‌۱۴۰۱)، ۴۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که این میزان حاکی از افت۶.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
همچنین ۶۴ کشور فولادساز جهان در ماه مارس ۲۰۲۲ میلادی (۱۰ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱) ۱۶۱ میلیون تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۵.۸ درصدی را نشان می‌دهد.
در مدت یاد شده، ایران در مجموع ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۴.۴ درصد کاهش داشته است. تولید فولاد خام ایران در مارس سال جاری میلادی نیز با۶.۱ درصد افت نسبت به مارس ۲۰۲۱ میلادی به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید.
از ابتدای ژانویه تا پایان مارس۲۰۲۲ میلادی، چین با تولید ۲۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن (افت۱۰.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی) بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد. پس از آن، هند با تولید ۳۱ میلیون و۹۰۰ هزار تن فولاد خام (رشد۵.۹ درصدی)، ژاپن با تولید ۲۳ میلیون تن (افت ۲.۹ درصدی)، امریکا با تولید ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن (کاهش چهار دهم درصدی) و روسیه با تولید ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن(کاهش ۱.۲ درصدی) در رتبه‌های دوم تا پنجم ایستادند.
همچنین کره جنوبی با تولید۱۶ میلیون و۹۰۰ هزار تن فولاد خام (افت۳.۸ درصدی)، آلمان با تولید ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن (افت۳.۷ درصدی)، ترکیه با تولید ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن (افت۴.۷ درصدی)، برزیل با تولید هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تن(کاهش ۲.۲ درصدی) و ایران با تولید ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن(افت۴.۴ درصدی) در رتبه‌های ششم تا دهم جهان جای گرفتند.