کمک‌های میلیاردر هندی صنعت فولاد جهان به مهار کرونا در این کشور

به گزارش آرتین پولاد:شرکت‌های فولادی و معدنی در ایران در راستای مسئولیت اجتماعی خود، مبارزه با کرونا را از همان آغاز شیوع این بیماری در دستور کار خود قرار دادند و با امکانات صنعتی و منابع مالی خود، در این زمینه به کمک دولت و نظام درمانی کشور آمدند. در هند نیز شاهد روند مشابهی هستیم.

لاکشمی میتال، رئیس شرکت فولادی آرسلورمیتال، طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که یک میلیارد روپیه به برنامه‌های مبارزه با کرونا در هند کمک می‌کند. آرسلورمیتال، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در دنیا است و لاکشمی میتال که یک هندیِ ساکن بریتانیا است، بزرگ‌ترین سهامدار این شرکت است و ۳۸ درصد سهام آن را در اختیار دارد.

لاکشمی میتال در بیانیه‌ای گفته است که شرکت «آرسلورمیتال نیپون استیل ایندیا» و شرکت «اچ‌ام‌یی‌ال»، این کمک مالی را در اختیار یک صندوق دولتی برای مبارزه با کرونا در هند قرار می‌دهند. شرکت «آرسلورمیتال نیپون استیل ایندیا»، یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک بین آرسلور میتال و نیپون استیل است. شرکت «اچ‌ام‌یی‌ال» نیز یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت‌های «هندوستان پترولیوم» و «میتال انرژی اینوِستمنت» است.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند، طی پیامی توئیتری شخصاً بابت این کمک‌ها از لاکشمی میتال قدردانی کرده است.

سایر کمک‌های آرسلورمیتال به مبارزه با کرونا در هند

هند فقرای بسیاری دارد. برای این‌که بخشی از این فقرا بتوانند دوران قرنطینه اجراشده برای مهار کرونا را تاب بیاورند، شرکت‌های متعلق به میلیارد هندی صنعت فولاد جهان، روزانه وعده‌های غذایی برای ۵ هزار نفر آماده می‌کنند و بسته‌های غذایی نیز در اختیار بیش از ۳۰ هزار نفر قرار می‌دهند. (بیانیه لاکشمی میتال را در تصویر زیر ببینید).

علاوه بر این، در محل‌هایی که این شرکت‌ها واقع شده‌اند، آمبولانس در اختیار مراکز درمانی قرار می‌دهند و به مراکز درمانی در مهار کرونا کمک می‌کنند.

شرکت‌های فولادی در هند بسته‌های بهداشتی برای مردمی که در مجاورت پلنت‌های تولیدی آن‌ها زندگی می‌کنند، فراهم می‌کنند. لاکشمی میتال در بیانیه خود گفته است که تمام کارکنان شرکت‌های او در هند، در دوران قرنطینه حقوق خود را دریافت خواهند کرد.

آرسلورمیتال بزرگ‌ترین شرکت فولادی دنیا است و در سال ۲۰۱۸، بیش از ۹۲ میلیون تن فولاد خام تولید کرده است. این شرکت در سال ۲۰۰۶ از ادغام شرکت آرسلور و شرکت هندی میتال استیل شکل گرفت و از ابتدا تاکنون، لاکشمی میتال چهره اصلی این شرکت بوده است.

آرسلورمیتال در ۱۸ کشور دنیا فولاد تولید می‌کند و محصولات تولیدی این شرکت به ۱۶۰ کشور دنیا فروخته می‌شود. تعداد کارکنان این شرکت در سراسر جهان در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۹۱ هزار نفر بوده است.