کودرموخ هند تفاهم نامه فروش گندله عیار بالا با فولاد امارات امضا کرد

به گزارش آرتین پولاد: شرکت سنگ آهن کودرموخ (KIOCL) یکی از تولیدکنندگان دولتی گندله هند قرارداد سه جانبه‌ای با فولاد امارات، ابوظبی و Star Global دوبی برای فروش گندله عیار بالا به فولاد امارات به امضا رساند.

شرکت سنگ آهن کودرموخ (KIOCL) یکی از تولیدکنندگان دولتی گندله هند قرارداد سه جانبه‌ای با فولاد امارات، ابوظبی و Star Global دوبی برای فروش گندله عیار بالا به فولاد امارات به امضا رساند.
استیل مینت در حاشیه کنفرانس آسیایی فلزات تولید فولاد در دوبی در گفت و گو با MV Subba Rao، مدیرعامل کودرموخ اعلام داشت این شرکت همچنین تفاهم نامه دیگری را برای عرضه گندله به شرکت فولاد JFE ژاپن برای تامین ۲۰۰ هزار تن گندله به امضا رسانده است. این تفاهم نامه از تفاهم نامه با فولاد امارات جداست.
این شرکت اقدامات زیادی ازقبیل منابع گوناگون مواد خام، استفاده موثر از حمل و نقل دریایی، بومی سازی مواد اولیه و سیستم مناسب مدیریت منابع را انجام داده است.
تولید گندله واله به علت توقف کارخانه‌های گندله‌سازی Fábrica و Vargem Grande حدود ۱۱ میلیون تن کاهش یافته است.
پر کردن شکاف گندله عیار DR به ویژه برای تولیدکنندگان آهن اسفنجی در خاورمیانه و شمال آفریقا (منطقه منا) مانند فولاد عربستان، فولاد امارات، فولاد EZZ و Beeshay مصر که عمدتا وابسته به محموله‌های واله بودند نگران کننده است.
با این حال تولیدکنندگان منطقه منا به دنبال جایگزین کردن گندله‌های آهن اسفنجی DR با محتوای آهن ۶۳ تا ۶۷ درصد و آلومینیوم کمتر از یک درصد پس از حادثه واله هستند.
کارخانه‌های فولاد هند تولید گندله‌های عیار DR را به منظور جبران کسری عرضه واله هدف‌گذاری کرده‌اند.
کودرموخ در حال تلاش برای افزایش ۲۰ درصدی تولید گندله برای سال مالی ۲۰۲۰ در واحد Mangaluru است که دارای ظرفیت نصب شده ۳.۵ میلیون تن می‌باشد.
به منظور دستیابی به مزیت هزینه لجستیک کمتر کودرموخ بر بازارهای ساحلی Visakhapatnam و گجرات برنامه ریزی و تمرکز کرده است.
این شرکت حدود ۲۰۰ کرور روپیه معادل ۲۹ میلیون دلار برای مدرن سازی کارخانه Mangaluru و ارتقا تکنولوژی و سیستم تدارک موجود در آن اختصاص داده است.
تولید این شرکت در سال مالی ۲۰۱۹ بالاتر از هدف تعیین شده تولید کرد یعنی درحالی که برای سال ۲۰۱۹ تولید ۲.۱۷ میلیون تن برنامه‌ریزی شده بود اما تولید در آن به ۲.۲۴ میلیون تن رسید.