گام زنجانی‌ها دراتصال رخ تولید به زنجیره فولاد

به گزارش آرتین پولاد: با افتتاح فاز دوم مجتمع کیمیا فولاد آریا، استان زنجان یک قدم دیگر به تکمیل زنجیره فولاد نزدیک شد.

علی رضایی ، مدیرعامل شرکت کیمیا فولاد آریای زنجان گفت: با حمایت دولت و سرمایه گذاری خصوصی این شرکت نیمه تعطیل رها شده بود که دوباره از ۳ ماه گذشته به چرخه بازگشت و امروز فاز دوم تولید راه اندازی شد.
وی افزود: این شرکت که هم اکنون ۲۰ هزار تن تولید دارد قرار است ظرفیت تولید را تا پایان سال به ۳۵ هزار تن افزایش دهد.
مدیرعامل شرکت کیمیا فولاد زنجان گفت: این شرکت به مهمترین تامین کننده مواد اولیه کارخانه‌های فنر سازی کشورتبدیل شده است وقادر است نیاز کشور را تامین کند.
این شرکت که حالا مسیر‌های توسعه‌ای پیش گرفته، یکی از ده‌ها واحد تعطیل استان بود که به همت مهندسان و سرمایه گذاران داخلی به روی خط تولید بازگشته است.
شرکت فولادی زنجان حالا نه تنها نیاز کشور را تامین می‌کنند بلکه محصول خام را پس از فرآوری به کشور‌های مختلف از جمله عراق، روسیه، قزاقستان، سوریه، کویت وافغانستان صادر می‌کنند.
طاهری، نماینده زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی هم درحاشیه مراسم افتتاح فاز دوم کیمیا فولاد زنجان گفت: دولت برای ارز بیشتر و کاهش وابستگی به درآمد نفتی از فولاد درسال جهش تولید حمایت می‌کند.
وی افزود: هم اکنون درکشور ۳۳ میلیون تن فولاد تولید می‌شود که ۱۵ میلیون آن صادراتی است.
فولاد در سال ۹۹ به عنوان مهمترین محصول صادراتی ایران شناخته شد که زنجان در فهرست ۴ استان برتر تولید و صادرات آن قرار گرفته است.
این شرکت که حالا به عنوان یکی از مهمترین شرکت‌های فولادی شمالغرب به حساب می‌آید، قرار است با افتتاح چند فاز دیگر ظرفیت تولید و اشتغال خود را افزایش نیز دهد.
هم اکنون ۱۲۰ نفر در شرکت کیمیا فولاد زنجان در شهرک صنعتی اشراق زنجان مشغول کار شده اند.