گروه ملی فولاد ایران رکورد ۵ساله را در سال جهش تولید شکست

به گزارش آرتین پولاد: به رغم محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ، گروه ملی صنعتی فولاد ایران در تولید محصولات خود به رکورد جدیدی دست یافت.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران در چند ماه گذشته با طراحی نقشه راه جدید (برنامه و بودجه) و تعامل و ارتباط مستمر با بانک ملی ایران بعنوان سهامدار اصلی جهت جلب حمایت‌های مالی و غیرمالی و همچنین ایجاد ارتباط مستمر با مسئولین محلی بمنظور استفاده از ظرفیت‌های موجود در سطح استان خوزستان، به رکورد جدیدی در تولید خود دست یافت.
تولیدات شرکت گروه ملی فولاد ایران در سال ۹۷ با ۹۷۸۷۸ تن به پایین ترین میزان طی ۱۰ سال گذشته رسیده بود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تامین منابع مالی ، تخصیص شمش و آهن اسفنجی، تعمیر تجهیزات و ماشین آلات و تلاش کلیه پرسنل، این رقم در سال ۹۸ به ۲۲۴۵۵۶ تن و در سه ماهه اول سال ۹۹ به ۱۲۲۷۸۰ تن رسیده که این روند رشد نوید بخش رسیدن تولیدات شرکت در پایان سال ۹۹ به نقاط اوج خود نسبت به سال‌های گذشته خواهد بود.
گروه ملی صنعتی فولاد ایران پس از دستیابی به رکورد تولید ۴ ساله خود در اردیبهشت ماه سال جاری، بار دیگر رکورد تولید جدیدی در خردادماه ۱۳۹۹ ثبت کرد که این مهم نشان از گام بلند گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اجرای فرمان مقام معظم رهبری در سال (جهش تولید) دارد.
این شرکت در دوره مدیریت جدید خود با ترسیم اهداف و استراتژی‌های نو، تعامل با فولاد خوزستان بعنوان تامین کننده شمش و پیگیری مستمر جهت تامین مواد اولیه، راه اندازی همزمان کلیه کارخانجات، پرداخت به موقع حقوق و دستمزد به پرسنل، پرداخت مطالبات معوق و جاری بازنشستگان گه منجر به توقف اعتصابات و اعتراضان آنان گردید، پرداخت ۲ سری پاداش رکورد تولید طی ماه‌های اردیبهشت و خرداد ماه ۹۹ به پرسنل و همچنین نصب و راه اندازی برخی تجهیزات، موفق شد در مدت کوتاه چند ماه، بخش قابل توجهی از مشکلات خود از قبیل راه اندازی کلیه خطوط تولیدی ، تامین مواد اولیه و قطعات یدکی را رفع کند.
این شرکت با تدابیر فوق، رکورد تولید ۴۸۱۲۰ تن تولید محصول را در اردیبهشت ۱۳۹۹ به ثبت رساند که از آذرماه سال ۱۳۹۵ تاکنون بی سابقه بوده و گام بلندی در جهت افزایش تولید در صنعت فولاد کشور محسوب می‌شود.
تلاش مجموعه مدیریت و پرسنل این شرکت باعث شد تا در خردادماه سال جاری رکورد جدیدتری در تولید محصولات فولاد به ثبت برسد که از مهرماه سال ۹۴ تاکنون بی سابقه بوده است.
ظرفیت اسمی مجموع تولید شمش و محصول نهایی گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سال ۱۸۶۴۹۹۲ تن محصول فولاد و شمش می باشد، ظرفیت اسمی تولید محصول نهایی (لوله، تیرآهن، میلگرد و کلاف) ۱۴۳۵۰۰۰ تن در سال می‌باشد ، همچنین ظرفیت اسمی تولید شمش توسط کارخانه فولادسازی ۴۲۹۹۹۲ تن در سال می‌باشد که مجموع تولید محصول نهایی و شمش در گروه ملی صنعتی فولاد ایران در خرداد ماه ۱۳۹۹ ، ۵۵۱۱۰ تن رسید که رکورد بی سابقه ای ثبت شد.
این در حالی است که مجموع تولید محصول نهایی خرداد ماه این شرکت در سال ۱۳۹۸ ، ۷۵۷۴ تن بوده است، و مجموع تولید آبانماه سال گذشته (۱۳۹۸) از بدو سیاست گذاری جدید شرکت، ۲۲۹۴۷ تن بود است که با فاصله چند ماه در خرداد ماه ۱۳۹۹ ، به ۵۵۱۱۰ تن رسیده است که در ۵ سال گذشته این حجم از تولید محصول بی سابقه بوده است.
برای نخستین بار در کارخانه صنایع فلزی کلاف ۵/۵ ساده و ۵/۶ آجدار به شاخه تبدیل شد
در پی سیاستگذاری و تمرکز ویژه مجموعه مدیریت کلان شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران مبنی بر استفاده از ظرفیت های موجود در زمینه تولید محصولات شاخص کیفی جهت ایجاد تنوع در سبد فروش و حصول ارزش افزوده بهتر، متخصصان متعهد و پرتلاش کارخانه میلگرد و مفتول پس از انجام بررسی‌های لازم، موفق به تولید کلاف آجدار سایز ۶ شدند که این مهم برای اولین بار از زمان احداث این بخش میسر شده است.
پرسنل پرتلاش کارخانه میلگرد و مفتول موفق شدند با استفاده از ظرفیت سایت فولادسازی به تولید گریدهای کششی، ساختمانی‌و ابزارسازی بپردازند که نقش شایانی در رونق بیش از پیش مجموعه عظیم گروه ملی صنعتی فولاد ایران ایفا خواهد کرد.
کلاف سایز ۵/۵ ساده و سایز ۵/۶ آجدار جهت مصارف داخلی و قرارگرفتن در سبد محصولات نهایی گروه ملی صنعتی فولاد ایران به شاخه تبدیل شد.
ایجاد خودباوری در پرسنل با شعار «کار،کار تا پیروزی» ، توسعه بازار مصرف با جذب مشتریان جدید و جلب اعتماد مشتریان قبلی و جذب نیروی جدید به واسطه افزایش تولید و راه اندازی مجدد برخی کارخانجات و تزریق امید به آینده در مجموعه ، ایجاد خودباوری در پرسنل در راستای تحقق شعار (ما میتوانیم) و نگاه ویژه به کارکنان بعنوان مهمترین سرمایه سازمان ،از دیگر دلایل موفقیت گروه ملی صنعتی فولاد ایران طی مدت کوتاه اخیر بشمار می‌رود.