۲۰ درصد محصولات فولادی طولی در آذربایجان شرقی، تولید می‌شود

به گزارش آرتین پولاد: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تولید محصول نهایی شرکت‌های فولادی استان طی شش ماهه سال جاری ۱ میلیون و ۹۳۰ هزار تن معادل ۲۰ درصد تولید محصول طولی فولادی کشور است.

حسین نجاتی با اشاره به مقام نخست استان در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دو صنعت فولاد و خودرو افزود: این استان از نظر ظرفیت بالقوه تولید، با تولید بالغ بر ۱٫۵ میلیون تن شمش فولاد معادل ۱۵ درصد ظرفیت کشور و ۵٫۵ میلیون تن مقاطع فولاد ساختمانی معادل ۲۴ درصد ظرفیت کشور، یکی از قطب‌های فولادی در محصولات نهایی و طولی است .

وی همچنین از رتبه اول کشور و چهارم استان در میان کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در تولید مقاطع طولی خبر داد.

نجاتی در ادامه میزان تولید واحدهای فولادسازی استان در سال ۱۳۹۶ را ۹۵۰ هزار تن فولاد خام و سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات نهایی اعلام نمود و اظهار داشت: این میزان تولید در هفت ماهه امسال برابر با ۶۱۰ هزار تن فولاد خام و ۲ میلیون و ۱۴۴ هزار تن محصول نهایی است و پیش‌بینی می‌کنیم که تولید صنعت فولاد استان تا پایان سال جاری به رقمی بالغ بر ۱ میلیون و ۵۰ هزار تن در فولاد خام و بیش از سه میلیون ۶۸۰ هزار تن محصول نهایی برسد .

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در ادامه به میزان صادرات واحدهای فولادی استان طی ۷ ماهه سال جاری معادل ۱۵۳ هزار تن اشاره کرد و گفت: میزان ارزآوری هفت ماهه سال جاری بالغ بر ۶۵٫۵ میلیون دلار است.