آدرس
تهران- فلکه دوم صادقیه- برج گلدیس- طبقه۷- واحد ۷۳۱
به گزارش چیلان ، نادر جعفریوسفی در ابتدای این گفتوگو عنوان کرد: به علت مشکلات چندینساله، حجم تولیدات گروه ملی فولاد که قدیمیترین تولیدکننده محصولات فولادی در کشور است، در سال ۹۷ تا ۹۸ هزار تن پایین آمده بود. خوشبختانه با اقداماتی که انجام شد، در گام اول میزان تولید این شرکت در سال ۹۸ به ۲۲۵ هزار تن و سپس در سال ۹۹ به ۴۷۵ هزار تن رسید. وی افزود: البته حجم تولید در سال گذشته میتوانست بیش از این باشد اما سه برابر شدن قیمت شمش فولادی و مشکلات مربوط به تأمین سرمایه در گردش که یک مشکل عمومی در بین واحدهای نورد محسوب میشود، باعث شد تا این امر محقق نشود. عدالت در زنجیره فولاد برقرار باشد مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران تأکید کرد: برای توسعه پایدار باید بین حلقههای مختلف زنجیره فولاد از سنگ آهن گرفته تا محصولات میانی و نهایی، عدالت و توازن قیمتی برقرار باشد تا همه این حلقهها از یک سود معقول و منصفانه برخوردار باشند. جعفریوسفی ادامه داد: در ماههای اخیر به جز مشکلات بزرگی نظیر قطع برق صنایع فولادی، شاهد کاهش فاصله قیمتی بین میلگرد و شمش بودهایم و این فاصله تا جایی کاهش یافته که ب..
به گزارش چیلان و بر اساس دعوت نامه ای که از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برای شرکت های تولیدکننده آهن اسفنجی ارسال شده است، روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه نشست هم اندیشی تولیدکنندگان آهن اسفنجی برگزار می شود. دستور کار این نشست، بررسی کسری گاز در زمستان و لزوم همفکری در جهت بهینه سازی برنامه تولید واحدهای احیا مستقیم با در نظر گرفتن محدودیت های احتمالی و هم چنین تبادل نظر در خصوص نحوه تامین مواد اولیه واحد های تولیدکننده آهن اسفنجی است. گزارش چیلان از نتایج این نشست هم اندیشی، پس از برگزاری آن منتشر خواهد شد.
به گزارش چیلان ، یزدی زاده ، تعامل و همکاری بین این دومجموعه بزرگ فولادساز کشور را بسیار مهم و موجب دستاوردهای چشمگیر در صنعت فولاد دانست و گفت : مدیریت این صنایع بزرگ، امر خطیری است و همه ما موظفیم با همفکری و همکاری، پتانسیل و توان این مجموعه های بزرگ را به سمت تعالی صنعت و اقتصاد کشور رهنمون کنیم . مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، جهت ارائه ایده های جدید و همچنین کارشناسی فنی و اقتصادی مسائل و موضوعات فی مابین که می تواند منجر به نتایج ارزشمند شود ، پیشنهاد داد که کمیته مشترکی تشکیل گردد تا طرح های تعاملی و مشارکتی قبل از اجرا در ابعاد مختلف بررسی گردد . یزدی زاده با اشاره به منافع مشترک این دو صنعت مهم کشور ، گفت : آنها مرجع صنایع فولادی کشور هستند و می توانند در حوزه های مختلف از یکدیگر پشتیبانی کنند که حفظ منافع کل صنعت فولاد کشور را در پی دارد . وی خاطرنشان کرد: حمل محصولات و مقاصد مشترک، تامین مواد اولیه و مبادی مشترک ، نکات و تجربه های فنی، کارکنان و سرمایه های انسانی همه و همه از جمله مواردی هستند که دو قطب فولادی استان اصفهان با همکاری همدیگر می توانند با کمک آنها به ارزش افزوده ..
به گزارش چیلان ، بر اساس گزارش آماری انجمن فولاد در دوره ۶ ماهه نخست سال جاری، مصرف ظاهری فولاد میانی (بیلت و بلوم و اسلب) با ۲۴ درصد کاهش به ۹ میلیون و ۵۰۲ هزار تن رسید. در بخش فولاد میانی، ۵ میلیون و ۴۱۲ هزار تن سهم مصرف ظاهری بیلت و بلوم و ۴ میلیون و ۹۰ هزار تن سهم مصرف ظاهری اسلب بوده است. مصرف ظاهری بیلت و بلوم کاهش ۲۶ درصدی داشته و مصرف ظاهری اسلب هم ۲۱ درصد کاهش داشته است. در گزارش آماری انجمن فولاد، رشد مصرف مقاطع تخت فولادی منفی ۱۶ درصد و رشد مصرف ظاهری مقاطع طویل هم فولادی منفی ۱۶ درصد اعلام شده است. مصرف ظاهری مقاطع تخت ۳ میلیون و ۹۵۹ هزار تن بوده که ۳ میلیون و ۷۳۰ هزار تن سهم ورق گرم، ۱ میلیون و ۳۸۹ هزار تن سهم ورق سرد و ۷۰۲ هزار تن سهم ورق پوششدار بوده است. مصرف ظاهری ورق گرم کاهش ۱۹ درصدی، مصرف ظاهری ورق سرد کاهش ۴ درصدی و مصرف ظاهری ورق پوششدار کاهش ۲ درصدی داشته است. در ۶ ماهه نخست سال جاری، مصرف ظاهری تیرآهن با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵۰۷ هزار تن رسیده است و مصرف ظاهری میلگرد هم با ۱۸ درصد کاهش به ۳ میلیون و ۲۲۲ هزار تن رسیده است. مصرف ظاهری نبشی..
به گزارش چیلان ، بیشترین تولید گندله در این مدت مربوط به گل گهر با ۶.۰۷ میلیون تن (افت ۴ درصدی) است و پس از آن فولاد مبارکه با ۳.۵۹ میلیون تن، میدکو با ۲.۹۳ میلیون تن، فولاد خوزستان با ۲.۷۶ میلیون تن و فولاد سنگان خراسان با ۲.۰۱۷ میلیون تن قرار گرفتند. در این مدت فولاد خراسان ۶۶۵.۶ هزار تن، چادرملو ۱.۷۱ میلیون تن، سنگ آهن مرکزی ۱.۵۵۹ میلیون تن، اپال پارسیان سنگان ۱.۷۷ میلیون تن، شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر (سناباد) ۵۷۵.۴ هزار تن و صبانور ۱۹۳.۳ هزار تن گندله تولید کردند. شرکتهای یاد شده شهریورماه امسال را با تولید بیش از ۴.۳۹ میلیون تنی گندله و ثبت رشد ۶ درصدی در مقایسه با شهریور پارسال پشت سر گذاشتند.
پروندههای تعزیراتی فولادسازان بازنگری شود انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی نامهای به معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، خواستار بازنگری در پروندههای تعزیراتی شرکتهای فولادی شد. . جهت مشاهده تصوير در سايز واقعي بر روي تصوير كليك نمايد دوشنبه ، ۱۹ مهر ۱۴۰۰ زمان : ۱۵:۴۸:۰۴ انجمن فولاد در این نامه استدلال کرده که تعدد بیش از حد بخشنامهها و شیوهنامهها و دستورالعملها در بازار فولاد در چند سال گذشته که گاهاً با یکدیگر متناقض هم بودهاند، موجب سردرگمی واحدهای تولیدی شده است. این انجمن همچنین عنوان کرده که تعیین غیرکارشناسی کف عرضهها در بورس کالا، که عدم معامله بیش از ۴۵ درصد شمش و ۶۷ درصد مقاطع طویل عرضه شده گواه آن است، موجب شده تا برخی واحدهای خوشنام فولادی برای نخستین بار درگیر پروندههای تعزیراتی شوند که این امر موجب مختل شدن روند تولید در کارخانجات تولیدکننده فولاد شده و ممکن است به تعطیلی، کاهش تولید و صادرات و ارزآوری فولاد کشور بیانجامد. متن کامل نامه انجمن فولاد به معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت به شرح زیر است: جناب آقای مهندس کشاورز؛ معاون محترم امور معاد..
تفاهم نامه احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در حوزه صنعت و معدن امضا شد وزارتخانههای صنعت، معدن و تجارت و نیرو برای احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی تفاهم نامه امضا کردند. . جهت مشاهده تصوير در سايز واقعي بر روي تصوير كليك نمايد دوشنبه ، ۱۹ مهر ۱۴۰۰ زمان : ۱۵:۳۹:۲۱ صبح امروز دوشنبه این تفاهمنامه بین علیاکبر محرابیان، وزیر نیرو و سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن تجارت، با توجه به نیاز، ضرورت و اهمیت تامین برق مطمئن، مستمر و پایدار بخش صنعت و معدن و تحقق اهداف توسعهای صنعت برق به امضا رسید. امکان پاسخگویی به ۲۲ درصد تقاضای برق را نداریم علی اکبر محرابیان در این جلسه با بیان اینکه یکی از برنامههای وزارت نیرو ایجاد ظرفیتهای نیروگاهی در کشور متناسب با تقاضای سالهای پیش رو است، گفت: برنامهریزی شده تا ۳۵ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در حوزههای مختلف افزایش یابد که از این میزان ۱۵ هزار مگاوات به صورت سیکل ترکیبی و بخار در بخش نیروگاههای حرارتی است که توسط وزارت نیرو،شرکتهای تابعه و بخش خصوصی انجام میشود. وزیر نیرو گفت: شاهد ۱۴ هزار مگاوات تراز منفی در بخش نیروگ..
الزام ثبت فعالیتهای واحدهای تولیدی و توزیعی زنجیره سنگ آهن واحدهای تولیدی و توزیعی زنجیره سنگ آهن ملزم به ثبت اطلاعات فعالیتهای خود در سامانه تجارت و دریافت کد بورسی هستند. . جهت مشاهده تصوير در سايز واقعي بر روي تصوير كليك نمايد دوشنبه ، ۱۹ مهر ۱۴۰۰ زمان : ۱۵:۲۷:۳۵ از این پس طبق نامه مدیرکل صنایع معدنی وزارت صمت به روسای سازمان صمت تمامی استانها، تمامی واحدهای تولیدی و توزیعی زنجیره سنگ آهن (کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی) و شمش فولادی، ملزم به ثبت اطلاعات فعالیتهای خود در سامانه تجارت و دریافت کد بورسی هستند. متن نامه سیف الله امیری، مدیر کل صنایع معدنی وزارت صمت بدین شرح است: با عنایت به تاکیدات ویژه مقام عالی وزارت مبنی بر لزوم ثبت اطلاعات تولیدکنندگان و توزیعکنندگان سنگ آهن، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و شمش فولادی مرتبط با استقرار سامانه جامع تجارت و حسب بند ۵ بخش سایر مصوبه شماره ۶۰/۱۵۷۹۶۳ مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۰ کارگروه تنظیم بازار، مبنی بر اینکه «در راستای تسریع شفافیت زنجیره تامین کالاهای بورسی (سیمان، فولاد، پتروشیمی و ...) در سامانه جامع تجارت و رصدپذیر کردن این کالاها، مقرر..
آینده بخش معدن و فولاد در گرو همکاری و تعامل است رئیس انجمن سنگ آهن ایران: آینده بخش معدن و فولاد در گرو همکاری و تعامل است. . جهت مشاهده تصوير در سايز واقعي بر روي تصوير كليك نمايد دوشنبه ، ۱۹ مهر ۱۴۰۰ زمان : ۱۵:۱۹:۴۵ مهندس مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن ایران سرمایهگذاری در بخش معدن را ضروری دانست و افزود: نیاز است که مسائل مربوط به معدن و فولاد در شورای تخصصی آهن وفولاد دنبال شود. اکبریان اظهار داشت: قیمتگذاری دستوری، شرایط عرضه، نوع خرید و قراردادهایی که در سالهای گذشته برای سنگ آهن و محصولات میانی (کنسانتره و گندله) منظور شده چندان رضایتبخش نبوده است. از طرف دیگر مداخلات دولتهای قبل باعث شد تا واحدهای صنعتی بزرگ نتوانند مانند واحدهای صنعتی کوچک، چالاکی خود را در تأمین سنگ آهن حفظ کنند که میتوان این وضعیت را در کارخانه ذوبآهن مشاهده کرد. وی با اعلام این خبر که مقرر شد تأمین مواد اولیه نظیر سنگآهن، به دور از دخالتهای دولتی و جنجالهای رسانهای در محافلی با حضور صاحبان معادن و صنایع فولادی برگزار شود تا بتوانیم با قراردادهای بلندمدت و یکساله به جمعبندی مؤثر و کارساز..
به گزارش چیلان ، بهمن خلیلی با اشاره به رکورد قبلی این مجتمع که به میزان ۵۱۲۳ تن در ۱۳ اردیبهشتماه سال جاری به دست آمده بود، افزود: این رکورد پس از توقف نصب قفسه هفتم و تعویض اتوماسیون نورد گرم مجتمع فولاد سبا و همچنین نوسازی ریختهگری قدیمی رقم خورد. مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا در ادامه به عوامل دستیابی به این رکورد اشاره کرد و گفت: افزایش نرخ تولید و کاهش توقفات که حاصل تلاش کلیه فولادمردان این مجتمع و همچنین حمایتهای مدیریت ارشد شرکت فولاد مبارکه است، از مهمترین دلایل دستیابی به این رکورد روزانه به شمار میآید. وی کسب این دستاورد افتخارآمیز را که حاصل عزم و اراده همکاران عزیز است تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که با انجام طرحهای توسعه تکمیلی این شرکت، هر چه سریعتر گامهای بعدی در جهت استفاده حداکثری از ظرفیتهای ایجادشده، برداشته شود.