توقف فروش صادرکنندگان فولاد به ایران

به گزارش آرتین پولاد: تامین‌کنندگان سنتی فولاد ایران به خصوص کشورهای حوزه CIS نگران عواقب ناشی از تحریم‌های آمریکا هستند و حضور خود در بازار ایران را کاهش داده و یا به طور کلی متوقف خواهند کرد. به این ترتیب مشتریان مجبور به تامین فولاد از تامین کننده‌های دیگر برای بازار داخلی خواهند بود.

تامین‌کنندگان سنتی فولاد ایران به خصوص کشورهای حوزه CIS نگران عواقب ناشی از تحریم‌های آمریکا هستند و حضور خود در بازار ایران را کاهش داده و یا به طور کلی متوقف خواهند کرد. به این ترتیب مشتریان مجبور به تامین فولاد از تامین کننده‌های دیگر برای بازار داخلی خواهند بود.
به نقل از متال اکسپرت، برخی فولادسازهای CIS تصمیم به توقف فروش به ایران گرفته‌اند که حداقل تا ماه آگوست ادامه خواهد یافت. شرکتهای MMK ،Severstal و آرسلورمیتال از جمله این تامین کننده‌ها هستند.
به گفته یکی از تجار شرکتهای اسار و هیوندای پیامهای مبنی بر توقف صادرات با ایران ارسال کرده‌اند. شرکت اسار به طور معمول کلاف ورق سرد و محصولات پوششی به ایران صادر می‌کند اما به دلیل اینکه ایران بازار بزرگی برای آن محسوب نمی‌شود به راحتی از آن خارج می‌شود.
یکی از بانک‌های هندی می‌گوید ادامه فعالیت با بانک‌های ایرانی بدون پول نفت ایمن نخواهد بود.
به گفته واردکنندگان فولاد ایران مشکلات بانکی، کشتیرانی و عدم تمایل تامین‌کنندگان فولاد ایران در کنار مشکلات نرخ ارز داخلی از دلایل بروز موانع در واردات می‌باشد.
به این ترتیب واردکنندگان فولاد در ایران مجبور به یافتن منابع دیگر مانند ترکیه و چین خواهند بود.
لازم به ذکر است در سال شمسی قبلی در ایران ۲.۲ میلیون تن محصولات تخت فولادی وارد شده است که ۱۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل داشته است. واردات محصولات طویل با ۱۲۹ هزار تن ۲۷ درصد و واردات محصولات نیمه نهایی فولادی با ۵۱ هزار تن واردات ۷۳ درصد کاهش در دوره مذکور داشته است.