رشد ثابت تولید جهانی مس طی ۱۰ سال آینده

به گزارش آرتین پولاد: طبق آخرین گزارش منتشرشده توسط موسسه فیچ ریتینگز، تولید جهانی مس طی چند سال آینده رشد ثابتی خواهد داشت. بر پایه پیش‌بینی این موسسه تولید سالانه مس طی سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۸، میانگین نرخ رشد سالانه‌ای برابر با ۳،۵ درصد را تجربه خواهد کرد.

همچنین موسسه Fitch انتظار دارد که حجم تولید از ۲۱،۴ میلیون تن به ۲۷،۸ میلیون تن طی این مدت افزایش یابد.
طبق پیش‌بینی این موسسه، تولید در کشور شیلی، بزرگ‌ترین تولیدکننده مس در جهان، سالانه رشد ۴ درصدی خواهد داشت. البته، پیش‌بینی رشد تولید مس در سال جاری به‌تازگی مورد تجدیدنظر قرار گرفته و به ۱،۷۵ درصد کاهش پیدا کرده است. شرایط دشوار آب و هوایی، کاهش سطح عیار کانه‌ها و تداوم وقفه تولیدی در معدن Chuquicamata، تولید مس در سال جاری را تحت تأثیر قرار خواهد داد. انتظار می‌رود که در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ با افزایش تولید عملیات‌های مهمی مانند Candelaria ،Caserones و Sierra Gorda شرایط بهبود یابد.
پیش‌بینی می‌شود که رشد تولید چین نسبت به سال‌های گذشته با کندی همراه باشد؛ چراکه کاهش سطح عیار کانه‌ها، تعدادی از معادن این کشور را غیر سودآور کرده است. بازارهای مهم دیگری که در این گزارش به آن اشاره‌ شده است، شامل کشورهای پرو، ایالات‌متحده و جمهوری دموکرات کنگو هستند که برای هر یک از آن‌ها، رشد قدرتمندی پیش‌بینی می‌شود.
انتظار می‌رود در چند سال آینده، پروژه‌های مس بیش‌تری وارد مدار تولید شوند. کشورهای استرالیا و کانادا محل احداث این پروژه‌های جدید خواهند بود.