ظرفیت فولاد میانه افزایش می‌یابد

به گزارش آرتین پولاد: فرماندار میانه از مطالعه طرح افزایش تولید آهن اسفنجی در مجتمع فولاد آذربایجان واقع در این شهرستان خبر داد.

محمدرضا مشایخی فرماندار میانه گفت: فولاد میانه به عنوان نگین صنعت فولاد منطقه نه تنها برای شهرستان بلکه برای استان و کشور بهره‌های فراوانی دارد.
او به پیگیری‌ها برای انجام فاز تولید گندله فاز چهارم توام با فاز دوم فولاد یعنی احیای مستقیم اشاره کرد وافزود: تکمیل زنجیره صنعت فولاد از اولویت طرح‌های اقتصادی شهرستان بوده و اشتغال زا است.
بهمن آرمان یکی مشاوران صنعت فولاد کشور نیز در این نشست اعلام کرد: ما در پی طرح این موضوع در شرکت ایمیدرو هستیم تا با افزایش ظرفیت فولاد میانه به ۲ میلیون تن در سال و ایجاد فاز‌های بعدی با اعتبار ۱۰۰میلیون دلار بتوانیم فولاد شهرستان را به قطب فولادی شمالغرب کشور تبدیل کنیم.
طرح فولاد آذربایجان در سال ۱۳۶۸ کلنک زنی و در اواخـر سال ۱۳۷۶ عملیات نصب ماشین آلات آن و تولید آزمایشی ایـن مجتمع در هفته دولت سـال ۱۳۷۹ به صورت (راه‌اندازی سرد) آغاز شد.
این مجتمع دارای سه مجموعه فولادی است که واحد نورد یا تولید مفتول‌های صنعتی و ساختمانی از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را آغاز کرده و عمده تولیدات این واحد انواع میلگرد ۱۰ تا ۳۲ میلی متری است.
در واحد دوم مجتمع فولاد آذربایجان در میانه عملیات احیای مستقیم انجام و سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید می‌شود.