ممیزی انطباق کیفی براساس مدل CI-Marking برای اولین بار در کشور در شرکت ذوب آهن اصفهان انجام گرفت

به گزارش آرتین پولاد: در ادامه این ممیزی ها و برای اولین بار در کشور ممیزی مدل ارزیابی انطباق کیفی CI-Marking نیز در شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان یکی از پایلوت های منتخب انجام گرفت. در همین خصوص یادآوری می گردد که مدل CI-Marking یک مدل ارزیابی انطباق بومی و ایرانی است که به همت جمعی از متخصصان و صاحبنظران حوزه استاندارد و کیفیت در صنایع فولاد کشور مانند ذوب آهن اصفهان، شرکت فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، سازمان ملی استاندارد کشور و انجمن تولید کنندگان فولاد تدوین شده است. سیستم مدیریت کیفیت شرکت ذوب آهن اصفهان در روز دوشنبه ۷ بهمن ماه براساس مدل CI-Marking نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

تیم ممیزی CI-Marking متشکل از افراد مشروحه زیر بود :

  • خوزه دیپاز از موسسه ICDQاسپانیا – سرممیز

۲- مهندس محمد کاظم تدین از شرکت فولاد مبارکه- ممیز

۳- دکتر درویش از سازمان ملی استاندارد کشور- ممیز

۴- دکتر ابوذر طاهری زاده از دانشگاه صنعتی اصفهان –ممیز

۵-مهندس رضا بخشایی از شرکت فولاد مبارکه –ممیز

۶-مهندس بهرام باقرزاده از انجمن تولیدکنندگان فولاد-ممیز

تفاوت عمده مدل CI-Marking با مدل CE-Marking محدوده و دامنه کاربرد آن می باشد.

محدوده مدل CE-Marking فولاد های نوردشده برای کاربردهای ساختمانی است در حالیکه محدوده کاربرد CI-Marking وسیعتر بوده و محصولات نیمه تمام نظیر شمشه، شمشال، تختال و محصولات پوشش دار نظیر ورق های گالوانیزه و قلع اندود را نیز در برمی گیرد.

در همین خصوص یادآوری می گردد که در سال جاری و برای اولین بار درجهان استانداردهای ملی شمش و تختال هم تدوین و به تصویب سازمان ملی استاندارد رسید. تدوین این استانداردها نیز نقش بسزایی در تکمیل مدل ارزیابی CI-Marking داشته است.

شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان براساس مسئولیت های اجتماعی خوددر پیاده سازی این مدل به صورت پایلوت پیشقدم بوده و برای اولین بار به صورت داوطلبانه از این مدل ارزیابی کیفی برای شمش های تولید شده براساس استاندارد ملی ایران استفاده نموده و همزمان با استقرار مدل ارزیابی انطباق اروپایی CE الزامات مدل ارزیابی انطباق کیفی CI را هم برآورده ساخته است.