وضعیت جهانی صنعت مس؛ تولید در رکود، قیمت رو به رشد

به گزارش آرتین پولاد: روند رو به رشد ظرفیت تولید صنعت مس جهانی طی هفتمین ماه ۲۰۱۹ میلادی (جولای) در شرایط رکود تولید، تداوم یافت.

جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG) حاکیست: ظرفیت کارخانه های مس تصفیه شده از ابتدای ژانویه تا پایان ماه جولای ۲۰۱۹، به ۱۶ میلیون و ۶۰۳ هزار تن رسید که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی (۱۶ میلیون و ۱۰۲ هزار تن)، ۳.۱ درصد افزایش نشان می دهد.
تولیدکنندگان جهانی مس طی ۷ ماهه سال جاری میلادی، ۱۳ میلیون و ۸۷۴ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۳ میلیون و ۸۹۰ هزار تن بود که نشان دهنده کاهش ۱۱ صدم درصدی است.
افزایش ظرفیت معادن مس جهانی و کاهش تولید آنها
بنا به این گزارش، شرکت های مس جهانی طی ۷ ماهه امسال، حدود ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۳۰۰ تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۱ میلیون و ۷۷۸ هزار تن بود که حاکی از کاهش حدود ۱.۳ درصدی میزان تولید است.
از این میزان، ۶ میلیون و ۴۱۷ هزار تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۲۰۰ تن «آسیا»، یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن «آفریقا»، یک میلیون و ۳۱ هزار و ۴۰۰ تن «اروپا» و ۶۲۳ هزار و ۷۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.
همچنین، ظرفیت معادن مس جهانی از ابتدای ژانویه تا پایان جولای سال جاری میلادی، ۱۴ میلیون و ۴۲۵ هزار تن رسید که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی (۱۴ میلیون و ۳۷۶ هزار تن)، ۳۴ صدم درصد افزایش یافت.
قیمت جهانی مس در مسیر صعود
بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس نسبت به ۲ ماه گذشته میلادی (۵۶۷۱ دلار)، با ۲۵۰ دلار افزایش، به حدود ۵۹۲۱ دلار در تن طی روزهای اخیر رسیده است.