آدرس
تهران- فلکه دوم صادقیه- برج گلدیس- طبقه۷- واحد ۷۳۱
مهندس کشانی ضمن بیان میزان تولید و فعالیتهای این شرکت، در خصوص چالشها و مشکلات پیشروی مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: فولاد بناب دارای دو خط ذوب (۳۰۰ هزار تن ذوب قوس الکتریکی و ۱۵۰ هزار تن ذوب القایی) است. این شرکت دارای ظرفیت ۱.۵ میلیون تن نورد در سال است. مجتمع فولاد صنعت بناب نیز مانند سایر شرکتهای نورد با مشکل تأمین مواد اولیه مواجه شده است. البته نگرانی درباره تأمین مواد اولیه موضوع جدیدی نیست و از سالهای گذشته وجود داشته است. عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در رابطه با علل اصلی چالش تأمین مواد اولیه گفت: یکی از علل این مشکل، حلقه مفقوده سنگ آهن و ضعف اکتشاف در ابتدای زنجیره آهن و فولاد است. بر اساس هدفگذاری انجامشده قرار است تا سال ۱۴۰۴ تولید فولاد کشور به ۵۵ میلیون تن برسد اما در حوزه تأمین سنگ با مشکل مواجه هستیم. مشکل اصلیتر برای مجتمع صنعت فولاد بناب این است که به معدن وصل نیست. زیان در حلقه آخر زنجیره فولاد مهندس محمد کشانی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای رفع مشکل تأمین مواد اولیه گفت: برای رفع این مشکل تمهیداتی با همکاری تیم جدید و هیئت مدیره اندیشیده..
به گزارش چیلان ، امیر عباس حسینی مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری غدیر در مراسم آغاز عملیات اجرایی پایلوت نیمه صنعتی پیوسته گوگردزدایی ککسازی تاخیری و الکترود گرافیتی در خصوص این مهم گفت: امیدوارم با این اتفاق بخش مهمی از مواد اولیه تولیدی در این صنعت در داخل کشور بر پایه ایرانی دانش ایرانی توسعه پیدا کند. وی گفت: این دو ماده در صنعت آلومینیوم کاملاً وارداتی است و برای تولید آن در صنعت فولاد هم تلاشهای شده بود. اما در مدلی که امروز برنامه ریزی شده، برای نخستین انجام خواهد شد. در این دو حوزه وابستگی خیلی شدیدی به خارج کشور داریم در حالی که در زنجیره فولاد و آلومینیوم در داخل کشور کارخانه های معظمی وجود دارد. به گفته وی، این دانش در مرحله اول با سرمایهگذاری نزدیک به ۵ میلیون یورو انجام خواهد شد اما خود کارخانه در سایز صنعتی برای تولید نزدیک دو میلیون کک طراحی خواهد شد که مصرف عادی کشور خواهد بود ، نیاز امروز ایران تقریباً نزدیک به یک و نیم میلیون تن کک در صنعت آلومینیوم است ، که وارد میشود. مدیر عامل شرکت سرمایهگذاری غدیر گفت: در صنعت فولاد هم که در الکترود است کاملاً وارداتی است و سرم..
به گزارش چیلان ، عباس اکبری محمدی، معاون بهره برداری فولاد مبارکه گفت: از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه تولید گندله گروه فولاد مبارکه (شرکت فولاد مبارکه و سنگان) در مجموع با ۶.۶ رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به سه میلیون و ۳۰۳ هزار تن، افزایش یافت. وی گفت: تولید آهن اسفنجی در گروه فولاد مبارکه (شرکت فولاد مبارکه، مجتمع فولاد سبا، فولاد هرمزگان و فولاد سفید دشت) نیز رشد ۷.۴ درصدی داشته و به ۳ میلیون و ۲۹۴ هزار تن رسیده است. محمدی افزود: در سه ماهه نخست سال جاری در گروه فولاد مبارکه (شرکت فولاد مبارکه، مجتمع فولاد سبا و فولاد هرمزگان) در مجموع ۲ میلیون و ۹۹۱ هزار تن تختال تولید شده است وی در پایان گفت: بیش از ۹۰ درصد ورق گرم کشور در گروه فولاد مبارکه تولید می شود، در سه ماهه نخست امسال در شرکت فولاد مبارکه یک میلیون و ۴۸۴ هزار تن و در مجتمع فولاد سبا نیز ۳۹۷ هزار تن ورق گرم تولید شده که این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب رشد ۷.۲ و ۵۷.۲ درصدی را نشان می دهد.
به گزارش چیلان ، انجمن فولاد در نامه خود به معاون هماهنگی و محیط کسبوکار وزارت صمت و همچنین در جلسه مشترک خود با وزارتخانههای صمت و نیرو عنوان کرده بود که برنامه ابلاغی وزارت نیرو برای محدودیتهای مصرف برق واحدهای فولادی در موارد متعددی مصرف واقعی برق کارخانجات را مبنای اعمال محدودیتها قرار نداده و اعداد موجود در این برنامه با مصرف واقعی برق شرکتها مغایرت دارد. انجمن فولاد استدلال کرده که «فارغ از دیماند خریداری شده هر یک از شرکتها، میزان محدودیت اعمالشده در تأمین برق کارخانجات زنجیره فولاد، حتی از ۵۰ درصد میانگین برق مصرفی آنان نیز بیشتر است». این در حالی است که وزیر نیرو در جلسه خود با هیئت مدیره این انجمن، وعده داده بود که حداکثر میزان اعمال محدودیت در تأمین برق مصرفی صنعت فولاد طی دوره ۳ ماهه محدودیتها، ۳۰ درصد باشد. انجمن فولاد برای این که وعده وزیر نیرو در مورد تأمین بهتر برق صنایع فولاد محقق شود، درخواست کرده است که فعالیت شبانه کارخانجات زنجیره فولاد از ساعت ۲۳ تا ۹ صبح تا پایان تابستان بدون محدودیت تأمین برق صورت گیرد. ضرورت لحاظ محدودیتهای فنی تولید فولاد انجمن فو..
مجمع عمومی عادی سالانه انجمن نوردکاران فولادی ایران برگزار شد برگزاری نشست هم اندیشی اعضای انجمن با حضور سعید عمرانی دادستان کل کشور و مهدی نیازی معاونت وزارت صمت نیز پس از جلسه مجمع عمومی عادی سالانه انجمن نوردکاران فولادی ایران برگزار گردید. . جهت مشاهده تصوير در سايز واقعي بر روي تصوير كليك نمايد دوشنبه ، ۱۳ تیر ۱۴۰۱ زمان : ۱۳:۱۳:۵۹ مجمع عمومی عادی سالانه انجمن نوردکاران فولادی ایران دوشنبه ۱۳ تیرماه در محل اتاق بازرگانی ایران، با حضور حداکثری اعضاء برگزار گردید. در این جلسه گزارش عملکرد هیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران در حضور میرشفیعی نماینده اتاق بازرگانی ایران ، حمید رضا طاهری زاده رئیس مجمع ، فرهاد نیک نفس و امین فر ناظران مجمع از سوی اباذر براری دبیر انجمن قرائت شد. همچنین مصطفی عبدالهی عضو هیات مدیره و خرانه دار و همچنین حسابرس رسمی انجمن گزارشی از صورتهای مالی و ترازنامه انجمن را مطرح کردند که مورد تایید حضار قرار گرفت. از طرفی مجید سعیدیان نیز گزارشی از عملکرد کلی انجمن در حضور حضار قرائت کرد که موافقت آنها را بدنبال داشت. در این مجمع همچنین پیشنهاد افزایش حق عضوی..
افزایش تولید فولادیها در دو ماه نخست امسال آمار تولید فولادیها طی دو ماه نخست امسال نشان میدهد، با توجه به اینکه محدودیت برق صنایع از نیمه خرداد ماه اعمال شده است، روند افزایش تولیدی که از ابتدای سال آغاز شده بود، ادامه یافت و آمار تولید دو ماهه ابتدایی نیز افزایشی رقم خورد. . جهت مشاهده تصوير در سايز واقعي بر روي تصوير كليك نمايد دوشنبه ، ۱۳ تیر ۱۴۰۱ زمان : ۱۲:۳۰:۴۱ طبق آمار ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، طی دو ماه اول امسال میزان تولید کل آهن اسفنجی بیشترین افزایش تولید را داشته و در مقابل کمترین میزان افزایش را مقاطع طویل فولادی در این مقایسه آمار به خود اختصاص دادهاند. در مجموع فروردین و اردیبهشت ماه امسال دو میلیون و ۲۸ هزار تن مقاطع طویل فولادی تولید شده است که نسبت به یک میلیون و ۹۴۰ هزار تن تولیدی در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد چهار درصدی داشته است. پس از آن تولید شمش فولاد (فولاد میانی) با رشد پنج درصدی و محصولات فولادی با رشد شش درصدی از به ترتیب پنج میلیون و ۶۰۵ هزار تن (شمش فولاد) و سه میلیون و ۵۷۶ هزار تن (محصولات فولادی) به پنج میلیون و ۸۸۵ هزار تن (شمش ..
رقابت جهانی برای تولید فولاد سبز صنعت تولید فولاد دنیا در حال آزمودن تکنیکهایی برای ساخت و تولید فولاد سبز بدون اتکا به سوختهای فسیلی است. . جهت مشاهده تصوير در سايز واقعي بر روي تصوير كليك نمايد دوشنبه ، ۱۳ تیر ۱۴۰۱ زمان : ۱۲:۲۲:۳۵ منبع : زومیت در شهر ووبرن ماساچوست، ناحیهای حومهای واقع در شمال بوستون، کادری از مهندسان و دانشمندان با روپوشهای سفید روی میز داخل فضایی آزمایشگاهی و با استفاده از نور نئون در حال بررسی و واکاوی دستهای منظم از شمشهای فولادی خاکستری بهاندازهی قطعههای آجر ساختمانی متداول بودند. سوژهی مدنظر آنها فولاد بود؛ اما فولادی که درمقایسهبا فولادهای متداول یک تفاوت خاص داشت. فولاد بررسیشدهی دانشمندان در ووبرن با استفاده از روشی نوآورانه ساخته شده بود؛ روشی که بوستون متال، شرکت جداشده از مرکز MIT، درحدود ده سال پیش ابداع کرده و پایهگذاران آن امیدوارند که تکنیکشان بتواند شیوهی ساخت آلیاژ را بهطرز چشمگیری برای قرنهای تغییر دهد. دستاندرکاران این شرکت مدعی هستند که با استفاده از الکتریسیته برای جداسازی آهن از سنگ معدن، امکان ساخت فولاد بدون انتشار د..
رشد ۸ درصدی در تولید کاتد در بهار امسال دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت مس ضمن اعلام رکوردهای جدید سه ماهه در مجتمعها، از استخراج ۵۰ میلیون و ۷۱۳ هزار تن ماده معدنی با رشد ۷ درصدی و تولید ۱۴ میلیون و ۵۸۹ هزار تن سنگ سولفوری با رشد ۸ درصدی در مقایسه با برنامه تا پایان خرداد ۱۴۰۱ خبر داد. . جهت مشاهده تصوير در سايز واقعي بر روي تصوير كليك نمايد دوشنبه ، ۱۳ تیر ۱۴۰۱ زمان : ۱۲:۱۳:۳۹ دکتر علی رستمی گفت: همچنین تولید ۷۸،۵۶۹ تن مس محتوی معدنی از رشد ۷ درصدی و تولید ۳۲۷،۶۰۸ تن کنسانتره مس از رشد ۹ درصدی نسبت به برنامه حکایت دارد. به گفته وی، آند تولیدی نیز به ۹۲ هزار و ۷۲ تن رسیده که رشد ۷ درصدی نسبت به برنامه داشته و کاتد تولیدی نیز با رشد ۸ درصدی به رقم ۷۵ هزار و ۴۸۴ تن رسید. همچنین اسید سولفوریک با تولید ۲۵۰ هزار و ۵۴۷ تن رشد ۳۱ درصدی را در کارنامه تولید ثبت کرده است. ثبت رکورد در مجتمعها دکتر رستمی همچنین از ثبت رکوردهای جدید سه ماهه در مجتمعها در مقایسه با سه ماهه سال خبر داد. وی گفت: در سرچشمه طی سه ماه سال گذشته ۱۹۰هزار و ۳۸ تن کنسانتره مس تولید شده بود در حالی که امسال با رشد تولید ب..
به گزارش چیلان ،محمود چیتیان معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آبمنطقهای اصفهان در ارتباط با میزان برداشت صنایع از حوضه زایندهرود اظهار کرد: میزان برداشت کلیه صنایع مهم استان اصفهان در حوضه زایندهرود سالیانه ۶۱ میلیون مترمکعب است که از این میزان، حدود ۴۰ میلیون مترمکعب برداشت از آبهای سطحی، حدود ۱۰ میلیون مترمکعب برداشت از آبهای زیرزمینی و حدود ۱۱ میلیون مترمکعب مربوط به برداشت از پسابهاست. وی افزود: طبق مصوبات شورای عالی آب مقرر است مصرف صنایع استان از آب رودخانه زایندهرود کاهش یابد و با پساب جایگزین شود؛ در این راستا شرکت آب منطقهای اصفهان ضمن پیگیریهای مستمر از صنایع در این زمینه اقدام به کاهش آب تحویلی به آنها کرده است؛ بهطوریکه میزان مصرف آب سطحی صنایع مهم استان از ۹۰ میلیون مترمکعب در دهه ۷۰ به حدود ۴۰ میلیون مترمکعب در حال حاضر رسیده است. چیتیان خاطرنشان کرد: در این بین شرکت فولاد مبارکه نیز با صرف هزینههای سنگین اقدامات و فعالیتهای گسترده در زمینه کاهش مصرف آب، اقدام به بازچرخانی و مدیریت کاهش مصرف آب کرده است؛ همچنین جمعآوری، انتقال و تصفیه فاضلاب در راستای جایگ..
به گزارش چیلان ، سید رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به جلسه وزیر صمت با تشکل ها در روز پنج شنبه دوم تیرماه سال جاری با اظهار داشت: در این جلسه آقای فاطمی امین بر رویکرد تشکل گرایی وزارت صمت در دولت سیزدهم تاکید کردند و در پاسخ به دغدغه تشکل ها برای مشورت گرفتن بیشتر دولت، تلاش برای ایجاد ساختارهای مناسب در وزارت صمت را یکی از دلایل عدم ارتباط ملموس با انجمن ها طی ماه های گذشته اعلام کرده و وعده دادند که از مردادماه، تعامل مشورتی وزارت صمت با تشکل ها به ویژه در صنایع فولاد، پتروشیمی و چند حوزه اصلی دیگر به طور مستمر و کارآمد برقرار شود. دبیر انجمن فولاد ادامه داد: خوشبختانه در این جلسه فرصتی فراهم شد تا مسائل تولیدکنندگان زنجیره فولاد در همه حلقه ها هر چند به طور اجمالی مطرح شود و وزیر صمت هم ضمن تاکید به معاونین خود برای حضور ثابت تشکل ها از جمله انجمن فولاد در جلسات کارگروه مدیریت بازار، مقرر کردند که جلسات اختصاصی برای بررسی مسائل هر یک از رسته ها مخصوصاً رسته هایی که مسائل عدیده تری دارند مثل کارخانجات ذوب القایی با حضور ایشان برگزار شود. خلیفه سلطا..